دوشنبه 01 تير 1405 , 00:290 نظر
0+
0-
کد خبر: 2707
| |

در فضای بین‌الملل باید نگاه‌های رمانتیک و فانتزی را کنار بگذاریم

در فضای بین‌الملل باید نگاه‌های رمانتیک و فانتزی را کنار بگذاریم

در چنین وضعیتی در جهان باید نگاه‌های رمانتیک و فانتزی را کنار بگذاریم و بدانیم آن چیزی که در کشور ما عامل بازدارندگی است، قدرت است. این نگاه واقع‌گرا نه فقط در شرایط اکنون بلکه در دوران نظم تک قطبی هم حاکم بود.

علی خضریان، در برنامه تلویزیونی شیوه: جهان امروز در یک وضعیت بی‌ثبات به سر می‌برد. یعنی آنچه که در روابط بین‌الملل تحت عنوان دنیای آنارشی از آن یاد می‌کنیم، الآن از آن وضعیت هم بی‌ثبات‌تر است.

پیش از این یک نظم تک قطبی در دنیا حاکم بود و آمریکا عامل ثبات این نظم جهانی بود. اما الآن خود عامل نظم در گذشته به دلیل اینکه وارد دوره گذار شدیم، خودش عامل بی‌نظمی شده و از معاهدات و قراردها خارج شده است.

در چنین وضعیتی در جهان باید نگاه‌های رمانتیک و فانتزی را کنار بگذاریم و بدانیم آن چیزی که در کشور ما عامل بازدارندگی است، قدرت است. این نگاه واقع‌گرا نه فقط در شرایط اکنون بلکه در دوران نظم تک قطبی هم حاکم بود.
 

 

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد