دوشنبه 16 آبان 1401 , 12:140 نظر
0+
0-
کد خبر: 917
| |

مهلت ۱۰ روزه مجلس به سازمان برنامه و بودجه برای ارزیابی معماری سامانه اطلاعات سببی و نسبی

مهلت ۱۰ روزه مجلس به سازمان برنامه و بودجه برای ارزیابی معماری سامانه اطلاعات سببی و نسبی

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از مهلت ۱۰ روزه کمیسیون به سازمان برنامه و بودجه درباره تعریف پروژه و معماری سامانه ثبت اطلاعات سببی و نسبی ارائه شده از سوی سازمان ثبت احوال خبر داد.

علی خضریان با اشاره به نشست عصر امروز ( دوشنبه ۱۶ آبان ماه) کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص راه اندازی سامانه اطلاعات سببی و نسبی، گفت: برای برنامه ریزی های کشور و جلوگیری از فساد، رانت، پولشویی، فرار مالیاتی و غیره نیاز به اطلاعات ذی نفعان، نسبی و سببی داریم.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تاکید بر اینکه جلوگیری از فرار مالیاتی و مشکلات اقتصادی نیازمند اطلاعات افراد هستیم، بیان کرد: سازمان ثبت احوال از سال ۹۴ موظف شده داده‌های سببی و نسبی را ساماندهی کند، اما گزارش‌های واصله حاکی از آن است که مسائل مالی و اعتبارات علت تأخیر در تحقق این قانون است. 
وی ادامه داد: آیین نامه قدیم و جدید تأکید داشته که سازمان ثبت احوال ظرف ۶ ماه سامانه مذکور و روابط سببی و نسبی را دیجیتال و برخط کند که ۲ ماه از این مهلت گذشته است. تکمیل سامانه و دسترسی به درختواره به رسیدگی به پرونده‌های معوقات بانکی کمک بسیاری می‌کند و در موضوع مالیات ستانی می‌تواند نقش آفرین باشد.
این نماینده مجلس بیان کرد: سازمان برنامه و بودجه تأکید دارد که راه‌اندازی سامانه مذکور با مسئله اعتبار رو به رو نیست، بلکه اگر سازمان ثبت احوال برنامه زمانبندی شفافی ارائه کند، تخصیص اعتبار صورت می‌گیرد. از سوی دیگر سازمان ثبت احوال از ارائه تعریف پروژه به سازمان برنامه و بودجه خبر داده که لازم است معماری ارائه شده در کارگره تعامل‌پذیری سازمان برنامه و بودجه بررسی شود تا مطمئن باشیم سامانه نیاز دستگاه‌های ذی‌ربط را تامین می‌کند و دیگر با سامانه‌ای که تامین کننده اهداف نیست رو به رو نخواهیم بود.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: از این رو مقرر شد سازمان برنامه و بودجه ظرف مدت ۱۰ روز معماری ارائه شده سازمان ثبت احوال از سامانه اطلاعات سببی و نسبی را بررسی، ارزیابی و نظر خود را به سازمان ثبت احوال و کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد