جمعه 13 آبان 1401 , 17:200 نظر
0+
0-
کد خبر: 911
| |

فرصت دو هفته‌ای به سازمان امور مالیاتی برای به روزرسانی سامانه

فرصت دو هفته‌ای به سازمان امور مالیاتی برای به روزرسانی سامانه

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه پیگیرِ فرار‌های مالیاتی برخی اصناف از جمله پزشکان و وکلا هستیم، گفت: برای به روزرسانی سامانه و دریافت دقیق گزارش‌ها، به سازمان امور مالیاتی کشور، فرصتِ دو هفته ای داده شده است.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد این کمیسیون به سازمان امور مالیاتی دو هفته فرصت داده تا سامانه امور مالیاتی را به روزرسانی کند.

علی خضریان گفت: کمیسیون اصل ۹۰ جلسه‌ای نظارتی را با حضور مسئولان و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور درباره مسائل مالیاتی و سامانه‌های مالیاتی برگزار کرد و مهم‌ترین انتقاد کمیسیون اصل ۹۰ در این جلسه فرار‌های مالیاتی برخی اصناف از جمله پزشکان و وکلا بود.

خضریان گفت: با توجه به اینکه سامانه‌ای که گزارش‌های مردمی را درباره فرار مالیاتی دریافت می‌کند، سامانه کارامدی نیست، به سازمان امور مالیاتی دو هفته فرصت داده شد تا این سامانه را به روزرسانی کند.

وی گفت: کمیسیون اصل ۹۰ پس از دو هفته مجدد سامانه را بررسی خواهد کرد و اگر ایرادی وجود داشته باشد مجدد موضوع پیگیری خواهد شد.

خضریان گفت: لازم است سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان امور مالیاتی نیز در زمینه فرار مالیاتی برخی اصناف به وظایف قانون خود عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در ادامه گفت: پیشنهاد ما به سازمان امور مالیاتی این است که مردم را در این نظارت اجتماعی شریک کنند و در ازای گزارش‌های مردمی فرار مالیاتی؛ هدایا‌ی یک درصدی پرداخت شود و مردم نقش پلیس مالیاتی را ایفا کنند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد