یکشنبه 17 مهر 1401 , 17:200 نظر
0+
0-
کد خبر: 890
| |

اجرای قانون چک با پیگیری کمیسیون اصل نود مجلس محقق شد

اجرای قانون چک با پیگیری کمیسیون اصل نود مجلس محقق شد

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای قانون چک با پیگیری کمیسیون اصل نود مجلس محقق شد و اعتبار را به چک های صادر شده توسط مردم بازگرداند.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در تشریح جلسه عصر امروز کمیسیون اصل ۹۰ اظهار داشت: امروز کمیسیون در دو بخش و با حضور رئیس مرکز پژوهش‌ها، کارشناسان و معاونان این مرکز و همچنین مسئولین ارشد بانک مرکزی برگزار شد.

وی افزود: بخش اول جلسه و به منظور کارآمدسازی و اثربخشی ساختار نظارت در مجلس و کمیسیون و تحلیل ابرچالش‌های موجود در قالب سند پویایی حکمرانی مسئولین مرکز پژوهش‌ها و رئیس این مرکز به ارائه گزارش، راهکارها و همچنین تشریح مدل‌های اجرا شده موفق در دنیا پرداخت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه کارآمدسازی نظارت و تقویت این بخش از وظایف مجلس یکی از اهداف کمیسیون بر اساس اسناد بالادستی است، گفت: در بیانات مقام معظم رهبری و توصیه‌های ایشان لزوم توجه به نظارت در شرایط انباشت قانون همواره مورد توجه بوده است لذا در این مجلس موضوع قانون سوت زنی و افشای فساد و قوانین در راستای مبارزه با فساد مورد توجه قرار گرفته و کمیسیون اصل 90 به عنوان اصلی‌ترین بخش نظارتی مجلس نیز در دوره اخیر در مسیر نظارت گام‌های موثری برداشته است و این جلسه نیز به منظور اثربخشی بیشتر در این بخش تشکیل شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ادامه داد: در بخش دیگری از جلسه امروز موضوع تقدیر از افرادی که در موضوع اجرای قانون چک نقش‌آفرینی کردند در دستور کار کمیسیون قرار داشت، از آنجایی که قانون چک علیرغم باور عده‌ای در دولت گذشته شکل عملیاتی به خود گرفت و موجب کاهش جرائم حوزه چک و همچنین بازگشت اعتبار به چک شد جا داشت از افرادی که در این مسیر در کنار کمیسیون اصل ۹۰ نقش آفرینی کردند قدردانی شود.

وی تأکید کرد: اجرای قانون چک با صرف یک میلیون نفر ساعت پس از سال‌ها موجب شد با وجود افزایش میزان صدور چک شاهد کاهش آمار چک‌های برگشتی به دلیل اعتماد به چک و اعتبار آن باشیم و این مهم با پیگیری کمیسیون و همکاری ارکان مختلف بانک مرکزی، مرکز پژوهش‌ها و سایر نهادها محقق شد البته در این مسیر کارهای باقی مانده نظیر اعتبارسنجی و الکترونیکی شدن کامل سیستم صدور چک باقی مانده است که باید با پیگیری‌های دقیق به شکل عملیاتی درآید.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد