پنجشنبه 04 تير 1405 , 23:120 نظر
0+
0-
کد خبر: 2709
| |

باید پس اجرای تعهدات طرف مقابل در تفاهم‌نامه وارد مذاکره هسته‌ای می‌شدیم

 باید پس اجرای تعهدات طرف مقابل در تفاهم‌نامه وارد مذاکره هسته‌ای می‌شدیم

ما در جهان پسابرجام تنفس می‌کنیم و در جهان پسابرجام بدعهدی دشمن را دیدیم و می‌دانیم که اگر متنی در آن از منظر حقوقی ابهامی باشد، علی القاعده در ادامه مسیر دچار مشکل می‌شویم.

علی خضریان، در برنامه تلویزیونی شیوه: طبق بند ۱۳ متن تفاهم‌نامه‌ای که منتشر شده است، می‌بایست یک سری اقداماتی صورت می‌گرفت و سپس وارد مذاکره هسته‌ای و یا دیگر موضوعات می‌شدیم.

در موضوع تنگه هرمز طبق متن تفاهم‌نامه، ایران به مدت ۶۰ روز بدون دریافت هزینه برای عبور کشتی‌های تجاری و بصورت نامحدود باز می‌کند؛ یعنی کشتی‌های رژیم صهیونسیتی هم می‌توانند عبور کنند و در این مدت باید در مذاکره با عمان ساز و کار عبور و مرور از تنگه را تنظیم کنیم.

در بند اول این تفاهم‌نامه که به موضوع جبهه مقاومت و تمامیت ارضی لبنان تأکید شده است، همچنان اتفاقات تلخی در حال رخ دادن است؛ و در متن هیچ عامل بازدارنده‌ای برای آن قرار ندادیم.

ما در جهان پسابرجام تنفس می‌کنیم و در جهان پسابرجام بدعهدی دشمن را دیدیم و می‌دانیم که اگر متنی در آن از منظر حقوقی ابهامی باشد، علی القاعده در ادامه مسیر دچار مشکل می‌شویم.

 

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد