پنجشنبه 07 دي 1402 , 18:220 نظر
0+
0-
کد خبر: 1381
| |

سه شاخص کارکردی برای ارزیابی نمایندگان

سه شاخص کارکردی برای ارزیابی نمایندگان

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: موضوعاتی که می‌تواند در آستانه انتخابات، شاخص مهمی برای ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس باشد، رعایت نظم و فعالیت ایشان در جلسات صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌باشد که هیچ کاری برای نماینده در ساعات برگزاری این جلسات، مهم‌تر از آن نیست.

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس، در گفتگوی با برنامه «ازما» به سؤالاتی که در خصوص رأی ممتنع و تلاش برای عدم استفاده از آن در صحن علنی مجلس پرداخت. وی گفت: معتقدم نمایندگان مجلس می‌بایست پیش از جلسات صحن علنی نسبت به موضوعات دستور جلسه، مطالعه و مشورت کرده باشند تا به نظر مشخصی رسیده باشند.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی ادامه داد: مشارکت در مذاکرات، تصمیمات و رأی گیری‌های صحن علنی مجلس موضوع دیگری است که با استفاده از سامانه شفافیت آرای نمایندگان، ظرفیت مهمی برای ارزیابی نمایندگان مجلس را فراهم کرده است که می‌تواند از سوی حلقه‌های میانی در کشور خصوصاً تشکل‌های دانشجویی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند در آستانه انتخابات، شاخص مهمی برای ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس باشد، رعایت نظم و فعالیت ایشان در جلسات صحن علنی و کمیسیون‌های تخصصی مجلس می‌باشد که هیچ کاری برای نماینده در ساعات برگزاری این جلسات، مهم‌تر از آن نیست.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد