چهارشنبه 13 آبان 1388 , 18:250 نظر
0+
0-
کد خبر: 1296
| |

خضریان در گفت وگوی تفضیلی با «شبکه خبر دانشجو» مطرح کرد؛

طرفداران حذف شعار مرگ بر آمریکا از سرنوشت همقطاران خود در ۱۳ آبان ۵۸ عبرت بگیرند

طرفداران حذف شعار مرگ بر آمریکا از سرنوشت همقطاران خود در ۱۳ آبان ۵۸ عبرت بگیرند

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل با اشاره به شباهت های ۱۳آبان ۸۸ با ۱۳ آبان ۵۸، گفت: کسانی که قصد دارند شعار «مرگ بر آمریکا» را حذف کنند، از سرنوشت طرفداران حذف این شعار در ۱۳آبان ۵۷ عبرت بگیرند.

علی خضریان در گفت وگو با خبرنگار سیاسی «شبکه خبر دانشجو»، با یادآوری پیشینه ای از نقش آفرینی آمریکا پس از انقلاب اسلامی تا قبل از تسخیر لانه جاسوسی، بیان داشت: 13 آبان را نمی توان محصور کرد در فاصله زمانی 13آبان 57 تا 13 آبان 58، در واقع این خشم و کینه جوانان و دانشجویان از مدت ها قبل و پیش از انقلاب اسلامی بوجود آمده است.

وی ادامه داد: باید یک برگشت تاریخی داشته باشیم به بعد از کودتای 28 مرداد و نقش مستقیم آمریکا در این کودتا و حادثه 16 آذر که تعدادی از بهترین جوانان آن روزگار در اعتراض به سفر نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا به تهران و بازدیدش از دانشگاه تهران به ایستادگی پرداختند، ضربه ای که آن روز دانشجویان از عواملی که فضا را برای حضور نیکسون آرام میکردند تبدیل به یک خشم خفته شد.

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل یادآور شد: بعد از حادثه 16 آذر 1332 این گونه نبود که دیگر هیچ اعتراضی را از جانب دانشجویان در خصوص دخالت های آمریکا در کشور نبینیم ولی نقطه اوج تقابل دانشجویان و آمریکا قبل از انقلاب به 16 آذر برمی گردد؛ اما این خشم خفته به نقطه دیگری هم رسید و آن در 13 آبان سال 57 دانش آموزان با هدایت دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به شاه ایران که دیگر در آن روز به شاه آمریکایی معروف شده بود به خاک و خون کشیده شد.

خضریان در ادامه افزود: این واقعه در کنار واقعه 16 آذر، در کنار دخالتهای دیگر آمریکا قبل از انقلاب به مانند کودتای 28 مرداد، لایحه کاپیتالاسیون، سلطه بر نفت ایران و یا کارشکنی های پس از انقلاب مثل تحریک اقوام و جریان های جدایی طلب، تحریم کشتی های نفتی به بهانه داشتن قرارداد با رژیم پهلوی، در واقع شرایط داخلی علاوه بر شرایط خارجی موجب این شده بود که ملت ایران در بدنه دانشجویی خود به نقطه ای رسید که باید در تقابل آمریکا دست به اقدامی می زد.

وی ادامه داد: این خشم خفته در روز 13 آبان که یادآور روزهای تلخ تبعید امام امت و کشتار نوجوانان بود تجلی یافت که خود حاصل چند روز و چند ماه نبود بلکه حاصل خشم چند سال و چند دهه بود.

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص علت نامگذاری روز 13 آبان به نام روز جهانی مبارزه با استکبار جهانی گفت: شاید بعضی ها به این اندیشه باشند که چرا انقلاب اسلامی ایران با وجود شعار ( نه شرقی ، نه غربی ، جمهوری اسلامی ) و در زمان جهان دوقطبی آن روزگار چرا به سمت کشورهای بلوک شرق حمله نکردیم و یا چرا بسمت سایر کشورهای بلوک غرب هجمه وارد نکردیم و آمریکا را بعنوان نماد استکبار جهانی به همگان معرفی کرد؟

وی ادامه داد: در پاسخ این سوال باید گفت که ما معتقدیم اصل موضوعیت شرق و غرب تنها یک بازیست، بازی که توسط جریان های صهیونیستی برای مخدوش کردن اذهان مردم دنیا در دو تیم بندی متفاوت و دو بلوک شرق وغرب به اجرا گذاشته شده است، در واقع برای تمامی کشورهای دنیا تعریف کرده اند که یا باید در بلوک شرق و یا تحت سیطره بلوک غرب قرار بگیرید که در هر دو حالت منافع شما در اختیار صهیونیسم بین الملل قرار می گیرد.

خضریان افزود: امام ثابت کرد مجموعه سومی نیز وجود دارد یعنی ملتی آزاده می توانند نه زیر مجموعه بلوک شرق باشد و نه تحت سلطه بلوک غرب نه تنها با هر دو اینه مقابله میکند بلکه با نقطه اصلی مشترک غرب و شرق یعنی صهیونیسم جهانی به مبارزه می پردازد.

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل تصریح کرد: در واقع امام(ره) با گفتمان سومی که مطرح کرد نه تنها از زیر پرچم هر دو قدرت بیرون آمد بلکه با محوریت دین در جامعه اصل مشترک هر دوی اینها که در آخر سکولاریسم است به مقابله پرداخت؛ در واقع امام(ره) از آن زمان آغاز گر یک جنگ نرم در سطح جهان بود و تهاجم کننده به هر دو بلوک.

وی در خصوص اینکه چرا آمریکا را بعنوان استکبار جهانی می نامیم، گفت: همانطور که همه می دانند گفتمان انقلاب اسلامی در تعارض کامل با رفتار و منش صهیونیسم بین الملل چه از نوع نژاد پرستی ،چه از نوع خود برتر بینی که نسبت به اقوام دیگر دارند و چه از نوع حملاتی که به مردم مظلوم فلسطین روا داشته می شود که حضرت امام(ره)با بصیرت خاصی از همان ابتدا خطر وجودی چنین تفکری را به جهان اسلام گوشزد نمود.

خضریان ادامه داد: ما وقتی برخی مبادلات و رابطه های آمریکا و رژیم صهیونیستی را می بینیم،متوجه این موضوع می شویم که اصل رژیم صهیونیستی در بدنه آمریکا قرار دارد و و موجودیتش در خاورمیانه تنها یک سنگربندی نظامی و ظاهری  است، پس نتیجه می گیریم حضرت امام (ره) آمریکا را بعنوان نقطه کانونی صهیونیست بین الملل در سراسر جهان به خوبی شناسایی کرد و مورد حمله قرار داد.

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در خصوص اتفاقات پیش آمده پس از تسخیر لانه جاسوسی در عرصه داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: حادثه تاریخی تسخیر لانه جاسوسی موجب جدایی و تفکیک جبهه نفاق از انقلابیون در داخل کشور شد ، البته در آن شرایط با توجه به حمایت های شدید مردمی از حرکت دانشجویان و رضایت امام از این اقدام با وجود اینکه در باطن مخالف این کار بودند ولی در ظاهر از این حرکت حمایت می کردند که این کار آنها نتوانست مدت زیادی تحنل بیاورد.

وی ادامه داد: در قسمت دیگر دولت موقت قرار داشت که با افکار سوسیالیستی نیاز به حمایت آمریکا جهت ادامه بقای خود داشت که با تسخیر لانه جاسوسی تنها یک روز پس از این اقدام استعفا نامه خود را بازرگان به حضرت امام(ره)تحویل داد که ایشان نیز با این امر موافقت نمودند.

خضریان در خصوص پیامدهای تسخیر لانه جاسوسی در عرصه خارجی یادآور شد: باید این نکته گفته شود که هیچ کس در ابتدا فکر نمی کرد این حرکت 444 روز طول بکشد و به یک حادثه فوق‌العاده و جهانی تبدیل شود در واقع این طور به نظر می آمد که چند روزی به طول بینجامد و پس از آن خاتمه یابد، این احتمال داده می شد که هر لحظه امکان حمله نیروهای آمریکایی پس از تهدیدهای آنان بصورت فرصت های 24 ساعتی در ابتدا سپس 48 ساعتی و پس از آن دو ماهه وجود دارد ولی قدرتی که دانشجویان در این اقدام به نمایش گذاشتند فراتر از این بود زیرا اعتاد به این داشتند که حرکتشان در راستای اعتلای نظام جمهوری اسلامی بود پس ترسی نسبت به این موضوع نداشتند.

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه در خصوص چرایی نامگذاری تسخیر لانه جاسوسی به عنوان انقلاب دوم توسط امام(ره) بیان داشت: این حرکت کار کوچکی نبود ، این اقدام در سطح جهانی موجب از بین رفتن قدرت پوشالی آمریکا و موجب تثبیت انقلاب در ماههای اولیه بود، در واقع عملی که باید طی سالها انجام میشد تا نظام جمهوری اسلامی به ثباتی در سطح بین الملل برسد ، دانشجویان پیرو خط امام یک شبه آنرا طی کردند و به مقصد رسیدند.

وی افزود: این حرکت تکمیل کننده انقلاب اسلامی بود و موجب این شد که دست آمریکا از دخالت مستقیم در کشورمان کوتاه شد که ضامن استقلال کشورمان بود، امام(ره) با درک عظمت این حرکت این جمله تاریخی را در وصف این حرکت بیان نمودند.

خضریان همچنین در خصوص شباهت 13 آبان 58  با 13 آبان 88 ، یادآور شد: اگر به تاریخ و وقایع زمان این حادثه در آبان 58 مراجعه کنید متوجه می شوید که عده ای نیز در آن زمان با پوشش صلح طلبی درصدد برقراری رابطه با آمریکا و... وجود داشتند، البته اقبال عمومی در آن زمان به هیچ عنوان به سمت آنان نبود و مردم خود راه آنان را از مسیر انقلاب جدا می دانستند زیرا جنس آنان از جنس بدنه انقلاب نبود، امروزه نیز عده ای با همان شمایل فقط با تغییر زمان و تغییر شرایط با رخنه کردن در صفوف مردم سعی در این تصمیم دارند ولی مردم با هوشیاری مسیر خور را از آنان جدا می کنند.

وی در ادامه با اشاره به حوادث اخیر در کشور و اصرار جنبش سبز بر سر دادن شعارهای انحرافی به مانند مرگ بر روسیه و مرگ بر چین، در خصوص اهداف پشت پرده این افراد، گفت: به این نکته توجه داشته باشید اصولا جنس این جنبش ها و حرکت ها از جنس مردم نمی باشد پس مردم این گونه شعارها را تحمل نخواهد کرد ، ولی هدف اصلی در پشت این ماجرا باز گرداندن دو بلوک بر سر صحنه قدرت و ایجاد توازن در بین آنهاست ولی مطلبی که از همه مهمتر از آن بحث اختلاف دیدگاه این افراد قلیل در برابر دیدگاه جامعه است که این تفکر را هرگز قبول نخواهند کرد.

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل ادامه داد: نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد این گونه سر دادن این گونه شعارها در جهت به فراموشی سپردن کانون استکبار جهانی آمریکا است.

خضریان در پایان در خصوص امکان تکرارپذیری واقعه  13 آبان گفت: به احتمال بسیار زیاد 13 آبان روزی تکرار نشدنی است، نه در ایران حتی اگر در کشور دیگری نیز سفارتی اشغال گردد هرگز به مانند لانه جاسوسی نخواهد بود و در عرصه داخلی و خارجی آن کشور به مانند ما پیروز نخواهند بود.

وی گفت: حرکت دانشجویان برای اهداف سیاسی زودگذر یا ناراحتی و خشم از یک اقدام نبود بلکه خشم خفته ملتی بود که توسط دانشجویان آن مملکت به عرصه ظهور گذاشته شد که شما این چنین اقدامی با این شرایط را هرگز در هیچ کجای جهان مشاهده نخواهید کرد.

عضو سابق شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل در پایان تصریح کرد: 13 آبان روزی خواهد بود که در تاریخ جهانی به نام دانشجویان ایرانی و ملت شریف ایران ثبت خواهد شد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد