شنبه 08 بهمن 1401 , 17:200 نظر
0+
0-
کد خبر: 1009
| |

غرب با نقش آفرینی دین در اداره جامعه مسأله دارد

غرب با نقش آفرینی دین در اداره جامعه مسأله دارد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غرب با دین با قرائت سکولار و بدون نقش آفرینی در زندگی اجتماعی مردم و حیات سیاسی جوامع مشکلی نداشته و مشکل غرب با اسلامی است که در عرصه سیاسی تاثیر گذار است.

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در جلسه بصیرت افزایی که در تالار ارشاد اسلامی شهرستان رزن استان همدان و در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، طی سخنانی با بیان اینکه بهمن ماه بهانه ای برای ارزیابی دستاوردها و کارنامه انقلاب اسلامی است، گفت: انقلاب اسلامی ایران یک اتفاق بزرگ و دارای ثمرات درخشانی بود اما هنوز هم راه زیادی باقی است. بحث به میدان آمدن دین و کارآمدی آن در اداره جامعه و عرصه سیاسی یکی از نمودهای انقلاب اسلامی بود و یکی از کارآمدی‌هایی که در عرصه‌های مختلف اداره جامعه می‌توان به آن اشاره داشت، نقش آفرینی مردم در بخش‌های مختلف جامعه و آزاد شدن ظرفیت‌های مردم سالار در اداره کشور است که پس از انقلاب خود را با برگزاری انتخابات مختلف نشان داد.

خضریان تصریح کرد: پیش از انقلاب دین یک امر فردی بود و حوزه‌های علیمه ما و فعالان دینی ما تنها به موضوع عاقبت بخیری فردی و پاسخگویی به مسائل شرعی می‌پرداختند و کمتر کسی فکر می‌کرد دین در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بتواند نقش آفرینی کند و این در عصری رخ داد که دوقطب شرق و غرب با وجود همه رقابت‌ها و دشمنی‌ها با یکدیگر در یک نکته با یکدیگر هم نظر بودند و آن این بود که دوران نقش آفرینی دین در اجتماع به پایان رسیده و جهان به سمت حاکمیت سکولار در حرکت است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس خاطر نشان کرد: از سوی دیگر نقش آفرینی دین در عرصه‌های مختلف پس از انقلاب موجب برخی انتقادات به دلیل برخی ناکامی‌ها در کنار کارآمدی های فراوان شده است. اما باید توجه کرد هیچ عقل سلیمی و هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند این را بگوید که به دلیل بروز برخی اشکالات حتی در زمان حکومت معصوم، دین نباید وارد عرصه سیاست می‌شد. بلکه همگان اذعان دارند که با وجود همه تخریب‌ها و انتقادات چه در زمان حکومت و چه پس از دوران حکومت شخصیت بی نظیری چون امیرالموئمنین علی(ع)، دین در صورت استمرار در عرصه سیاسی می‌توانست دستاوردهای بیشتری فراهم کند. 

وی با بیان اینکه امروز در جهان غرب شاهد جسارت به ساحت مقدس قرآن هستیم گفت: برای ریشه یابی این مسأله باید به گذشته باز گردیم و در می‌یابیم غرب با دین با قرائت سکولار و بدون نقش آفرینی در زندگی اجتماعی مردم و حیات سیاسی جوامع مشکلی نداشته و مشکل غرب با اسلامی است که در عرصه سیاسی تاثیر گذار است. لذا به دلیل ضعف در مقابل منطق حکمرانی دین دست به جسارت و توهین می‌زند و در همه جا افرادی که دچار ضعف هستند اقدام به جسارت می‌کنند چرا که در مقابل منطق و عقلانیت ضعیف هستند.

خضریان ادامه داد: مبنای مخالفت و دشمنی با حجاب و عفاف نیز به همین دلیل است. چرا که حجاب نمادی است برای نقش آفرینی یک زن دیندار در عرصه اجتماعی و بر خلاف نگاه غربی‌ها زن با حجاب می‌تواند در همه عرصه‌های اجتماعی نقش آفرینی کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با بیان اینکه پیروزی انقلاب بسیاری از معادلات را در دنیا تغییر داد، تاکید کرد: آنجا که امام راحل صحبت از شکست صدام و پشتیبانان او می‌کرد این اتفاق افتاد. آنجا که اما فروپاشی شوروی را پیش بینی کرد دیدیم که چگونه این اتفاق افتاد و امروز نیز همه شاهد هستند که گفتمان انقلاب اسلامی تداوم این تفکر در مقابله با صهیونیست‌ها در جنگ ۳۳ روزه و ۲۲ روزه هستیم و آینده و چشم انداز آینده در کنار همه مشکلاتی که وجود دارد و باید برای حل آن تلاش کرد روشن است البته این به معنای این نیست که اشکالاتی بر عملکردها نیست، اما همه ما می‌دانیم مسیری را طی کرده.ایم و مجاهدانه راهی طی شده و راه باقی مانده نیز توسط نسل امروز با همان تفکر پیش خواهد رفت.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد