چهارشنبه 09 آذر 1401 , 16:320 نظر
0+
0-
کد خبر: 935
| |

کارگروهی برای بررسی عملکرد کمیسیون رفع تداخلات تشکیل می‌شود

کارگروهی برای بررسی عملکرد کمیسیون رفع تداخلات تشکیل می‌شود

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تشکیل کارگروهی برای بررسی کارشناسی عملکرد کمیسیون رفع تداخلات خبر داد که هفته آینده با حضور وزیر جهاد کشاورزی به مباحث در کمیسیون رسیدگی می‌شود.

علی خضریان با اشاره به نشست شب گذشته کمیسیون اصل ۹۰ با وزیر جهاد کشاورزی، گفت: طبق دستور کار اعلامی مقرر شده بود که در نشست روز سه شنبه ۸ آذر ماه، با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاونین عملکرد کمیسیون‌های رفع تداخلات، صدور اسناد اراضی زراعی و بررسی راهکارهای موثر در پیشگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی، اختلاف نرخ اوره کشاورزی با صنعتی (عرضه در بورس) و اقدامات مرتبط با توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی (بند ۳ سیاستهای کلی نظام در بخش کشاورزی) بررسی شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: در زمینه عملکرد کمیسیون‌های رفع تداخلات در سراسر کشور ایرادات احصا و گزارشی در این زمینه تهیه شده بود، مباحث و ایرادات با وزیر جهاد کشاورزی در میان گذشته شد، سازمان بازرسی کل کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس نیز نظراتی مطرح کردند.

وی تاکید کرد: از آنجا که این بحث مفصل، طولانی و پر اهمیت است، کل زمان کمیسیون به بررسی عملکرد کمیسیون های رفع تداخلات در سراسر کشور گذشت و مقرر شد کارگروهی به محوریت کمیسیون اصل ۹۰ و عضویت دستگاه‌های نظارتی، وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی کل کشور، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان ثبت اسناد  و املاک کشور تشکیل شود.

این نماینده مجلس توضیح داد: این کارگروه تا هفته آینده که نشست کمیسیون با وزیر جهاد کشاورزی برگزار می‌شود زمان دارد که تصمیم واحدی درباره ایرادات موجود گرفته و نظر کارشناسی خود را ارائه کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بیان کرد: از آنجایی که بحث عملکرد کمیسیون‌های رفع تداخلات زمان بر بود، بررسی باقی موارد مرتبط با وزارت جهاد کشاورزی نیز به جلسه آینده موکول شد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد