شنبه 05 آذر 1401 , 18:300 نظر
0+
0-
کد خبر: 929
| |

خضریان در جمع مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی:

تنها راه حل پیروزی در جهاد اکبر جلوگیری از نفوذ در مجموعه‌های انقلابی است

تنها راه حل پیروزی در جهاد اکبر جلوگیری از نفوذ در مجموعه‌های انقلابی است

نماینده مردم تهران اظهار داشت: در دهه پنجم انقلاب کار تشخیص خودی و غیرخودی سخت شده و تشخیص جبهه حق و باطل به این راحتی نیست و تنها راه حل پیروزی در جهاد اکبر جلوگیری از نفوذ در مجموعه‌های انقلابی است.

علی خضریان در هفتمین نشست سالانه مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور اظهار داشت: مسئله‌ای که به مناسبت هفته بسیج خوب است درخصوص آن صحبت کنیم، موضوع جهاد اکبر است که در سطح فردی همان تهذیب نفس است و کاری بسیار سخت و مهم است و در سطح جمعی و تشکیلاتی به معنی خوداصلاحی تفسیر می‌شود.

وی افزود: خوب است این جمع محترمی که در واحدهای دانشگاهی سراسر کشور مسئولیت بسیج دانشجویی را برعهده دارند، نسبت به ارزیابی مداوم تشکیلات بسیج دانشجویی در بازه‌های زمانی مختلف حساسیت داشته باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم با اشاره به تفاوت‌های حاصل شده در  بسیج در گذر زمان، گفت: بسیجی دهه اول انقلاب نسبت به دهه پنجم انقلاب تفاوت‌هایی کرده و این تفاوت‌ها شناخت کار را برای شناخت اخلاص سخت کرده است. در دهه اول انقلاب کسی که بسیجی بود یا در جبهه‌های جنگ در حال مبارزه بود و یا با گروهک ها و جدایی طلبان درگیر بود. اما در دهه پنجم انقلاب، ارزیابی صحیح از اخلاص جمعی و فرهنگ بسیجی به گونه‌ای دیگر انجام می‌شود، لذا در شرایط امروز نیازمند تذکر و ارزیابی مداوم هستیم.

خضریان با بیان اینکه تذکر مورد تاکید و توصیه خداوند در قرآن است، گفت: خدای متعال به پیامبران به ویژه رسول مکرم اسلام نیز در موضوعات مختلف تذکر داده است، این یعنی ما نباید به جهت عقاید امروز و عملکردمان، از آینده  اطمینان پیدا کنیم و بدانیم در لحظه خطر و گذشت از منافع دنیایی است که افراد ظرفیت خود را بروز می‌دهند و به یاد داشته باشیم در تاریخ اسلام و در تاریخ انقلاب کسانی بودند که مجاهدت کردند اما در جهاد اکبر شکست خوردند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمان حضرت امام حسین(ع) هم تعداد شیعیان محدود به شهدای کربلا نبودند و ده‌ها هزار نفر شیعیان اعتقادی وجود داشتند، اما نشستند و به صحنه نگاه کردند تا پسر رسول خدا(ص) را به شهادت رساندند و حجاب از سر اهل بیت کشیدند و آنها را به اسارت بردند و پس از آن نشستند و برای امام حسین(ع) عزاداری کردند، لذا باید باور داشته باشیم که ما مسئولیم و امروز در هفته بسیج کنار هم نشستیم و صدها هزار نفر خون دادند تا نام بسیج زنده بماند، لذا نباید نسبت به آینده‌مان مطمئن باشیم.

خضریان با اشاره به پیام امام خمینی(ره) در سالروز تشکیل بسیج دانشجو و طلبه گفت: امروز باید از دل این پیام نکته برداری کنیم و یکی از نکات مهم و کاربردی این پیام، بحث اندیشه پاک اسلامی است که نشان می‌دهد در مقابل این اندیشه، اندیشه ناپاک هم وجود دارد و این به امروز ارتباط ندارد. از همان صدر اسلام نیز امثال معاویه‌ای بودند که با شریعت اسلامی مشکلی نداشتند و تنها مسئله آنها این بود که شریعت منهای شهادت و مجاهدت است. و این تعبیری که رهبر انقلاب درخصوص اسلام انقلابی و غیرانقلابی داشتند نیز در امتداد همان پیام تاریخی امام راحل قابل فهم است، یعنی می‌توان اسلام باشد اما جوهره اسلام نباشد، یا به تعبیری ظاهر باقی بماند اما از باطن اسلام خبری نباشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم ادامه داد: در صدر اسلام که پیامبر پس از یک جهاد و نبرد سخت به مسلمانان فرمود مرحبا به کسانی که از جهاد صغیر برگشتند و بعد از آن جهاد اکبر شروع می‌شود، در تاریخ آمده که برخی از مسلمانان ترسیدند و در مورد جهاد اکبر سوال کردند و پیامبر اسلام در پاسخ فرمودند یعنی خودتان را باید اصلاح کنید. در انقلاب اسلامی نیز بسیج در ابتدا و پیش از جنگ در ۵ آذر ۱۳۵۸ و در بدو تشکیل برای جهاد صغیر تشکیل شد و فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه پس از جنگ در ۲ آذر ۱۳۶۷ برای جهاد اکبر صادر شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه دشمنان به دنبال نفوذ در دانشگاه و حوزه هستند، گفت: امام راحل فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه را برای حفظ مجموعه دانشگاهی و حوزوی و تأثیر بر این دو محیط و برای مقابله با نفوذ در دانشگاه و حوزه و همچنین تحقق جهاد اکبر صادر کرد. لذا باید این دو مجموعه بسیج مدام خود را ارزیابی و خودانتقادی داشته باشند.

خضریان تصریح کرد: البته سختی کار در بسیج نسبت به دهه ۶۰ نیز این است که در دوران دفاع مقدس دشمن مشخص بود. اما در دهه پنجم انقلاب کار تشخیص خودی و غیرخودی سخت شده و تشخیص جبهه حق و باطل به این راحتی نیست و تنها راه حل پیروزی در جهاد اکبر جلوگیری از نفوذ در مجموعه‌های انقلابی است و این نفوذ در دو حالت عملی و نظری رقم می‌خورد و شناخت عناصری که دشمن روی آنها سرمایه گذاری کرده است از وظایف بسیج دانشجویی است تا شعارها و ارزش‌های انقلاب دچار تغییر نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از راه‌های نفوذ دشمن تلاش برای تاثیرگذاری روی جوانان امروز و بچه‌های بسیج است و نباید فکر کنیم عوامل نفوذی کسانی خارج از بین ما هستند.

خیر، می‌توان همین افراد موجود دچار استحاله فکری شوند. یعنی تحت فضاسازی دشمن آرام آرام تغییر کنند، لذا برای حفظ مجموعه بسیج باید به صورت مدام، آگاهی بخشی و تبیین صورت گیرد و این یعنی همان جهاد کبیر که برای حفظ بدنه بسیج از ضرورت‌هاست و بی شک برای جهاد اکبر باید صاحب بصیرت باشیم تا بتوانیم با عبرت از تاریخ آینده را بسازیم.

گفتنی است دانشجویان در ادامه این نشست پیرامون موضوعاتی از قبیل شفافیت، نحوه اعتراض اجتماعی، ساماندهی فضای مجازی، طرح ساماندهی نظارتی دانشگاه آزاد، عملکرد مجلس انقلابی و مبارزه با مفاسد اقتصادی سوالاتی را مطرح کردند که خضریان به آنها پاسخ گفت.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد