دوشنبه 07 شهريور 1401 , 10:160 نظر
0+
0-
کد خبر: 871
| |

مهمترین نقطه قوت دولت سیزدهم مبارزه با فساد است

مهمترین نقطه قوت دولت سیزدهم مبارزه با فساد است

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی مهم‌ترین نقطه قوت دولت در اقتصاد را مبارزه با فساد و همکاری تنگاتنگ بین دولت و مجلس دانست و در عین حال گفت: خلاء وجود فردی در بدنه اصلی دولت با دغدغه و تخصص کافی در حوزه مسکن به شدت احساس می شود.

علی خضریان درباره اینکه کدام رویکرد دولت سیزدهم این دولت را از دیگر دولت ها متمایز کرده است، گفت: آقای رئیسی در طول یک سال اول مسئولیت با سفر به ۳۱ استان کشور و حضور در میان مردم، در عمل شعار دولت مردمی را محقق کرده است.  

وی افزود: ایجاد مطالبه گری مردمی یکی از کارهایی است که آیت الله رئیسی برای خود تعریف کرده و همیشه به اعضای کابینه این موضوع را تاکید می‌کند که من خودم، مردم را مطالبه‌گر شما می‌کنم یعنی اگر وعده دادید به وعده خود عمل کنید و اگر نمی‌توانید وعده ندهید.

این عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی  مدیریت بحران کرونا و تسریع در تزریق واکسن را از نکات قوت دولت سیزدهم در سال اول فعالیتش برشمرد و گفت که مهم‌ترین نقطه قوت این دولت در اقتصاد، مبارزه با فساد و همکاری تنگاتنگ بین دولت و مجلس است.

خضریان با بیان اینکه نکته مثبت دیگر را باید حمایت از محرومین دانست که باید بسیار بیشتر شود، افزود: حضور مقامات عالی دولت در بین مردم مناطق محروم هم بسیار مثبت است. حمایت از کارگران و اقشار ضعیف هم رویکرد مثبتی است که البته نیاز به کار بسیار دارد و باید ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: ادامه پرداخت ارز ترجیحی یا همان دلار ۴۲۰۰ تومان به دلیل فسادزا بودن، به مصلحت نبود لذا جسارت دولت در حذف آن قابل تقدیر است اما نحوه اجرا و همچنین جبران آن در سبد خانوار با مشکلات و انتقاداتی همراه بوده که باید در ادامه جبران شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره مهمترین نقطه ضعف دولت سیزدهم گفت: در هر حال آنچه تاکنون احساس می‌شود این است که دولت فاقد نظریه اقتصادی است و از آن بدتر اینکه دست‌اندرکاران امر اقتصاد در این دولت آشنایی کافی با موضوع ندارند و فقط در پی رفع و رجوع مشکلات موردی هستند، بدون اینکه نظریه جامعی اقدامات آنان را پوشش دهد. قیمت گذاری دستوری در بازار نه تنها راهکاری برای کنترل قیمت و مهار تورم نیست، بلکه علاوه بر ایجاد نارضایتی مردم و هرج و مرج در بازار، تولیدکنندگان را هم به مرز ورشکستگی می کشاند.

وی افزود: همچنین وعده ساختن یک میلیون مسکن در سال محقق نشده و این مدل پیگیری وعده ساخت چهار میلیون مسکن در چهار سال را هم محقق نخواهد کرد. رفع مشکلات حوزه مسکن نیازمند پیگیری مداوم و مرتب در بدنه اصلی دولت است. خلأ وجود فردی در بدنه اصلی دولت که دغدغه و تخصص کافی در این حوزه را داشته باشد به شدت احساس می شود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد