سه شنبه 11 مرداد 1401 , 13:000 نظر
0+
0-
کد خبر: 845
| |

وزارت بهداشت باید مجری سیاست‌های کلان کشور در حوزه سلامت باشد

وزارت بهداشت باید مجری سیاست‌های کلان کشور در حوزه سلامت باشد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت بهداشت باید مجری سیاست‌های کلان کشور درحوزه سلامت باشد.

«علی خضریان» در برنامه «گفتگوی ویژه خبری» با محور «افزایش ظرفیت دستیاری تخصص پزشکی» گفت: وزارت بهداشت باید مجری قانون و سیاست‌های کلان کشور باشد‏، وقتی وزارت بهداشت از این جایگاه خارج و وارد عرصه سیاستگزاری می‌شود‏، مشکلات آغاز می‌شود.

وی افزود: با رجوع به سیاست‌های کلی سلامت بند ۲ ماده ۵ و سند چشم انداز که باید در حوز ه دستیاری به رتبه یک منطقه غرب آسیا (شامل سرانه پزشکان و متخصصان و دندانپزشکان) برسیم‏، لازم است اقدامات متناسب این حوزه انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: پرونده افزایش ظرفیت پزشکی و طرز کار وزارت بهداشت در حوزه سرانه پزشک و وضع درمان در کشور همچنان در کمیسیون اصل ۹۰ باز است و وزارت بهداشت لازم است ابزار نظارتی در میدان باشد تا سیاست‌های کلان کشور به سرانجام برسد.

خضریان با اشاره به کاهش سه دهم درصدی ظرفیت دستیاری تخصصی سه دهم درصد در امسال کاهش داشت‏، تاکید کرد: سرانه پزشک یکی از ظرفتی‌های رسیدن ما به جایگاه اول در منطقه غرب آسیاست، این سیاست‌های کلی ابلاغ شده است و باید اجرا شود و از طرفی قوانین نیز به آن تاکید دارد به خصوص قانون عدالت آموزشی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال گذشته که بر این موضوع تاکید می‌کند، اما وقتی وزارت بهداشت وارد سیاستگزاری بجای اجرا می‌شود، مشکلات از اینجا آغاز می‌شود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد