جمعه 27 خرداد 1401 , 13:200 نظر
0+
0-
کد خبر: 789
| |

خضریان نظارت میدانی از منطقه ۱۰ را تشریح کرد: 

از افزایش کمی و کیفی فضای سبز منطقه تا آزادسازی اراضی و املاک مردم

از افزایش کمی و کیفی فضای سبز منطقه تا آزادسازی اراضی و املاک مردم

نماینده مردم تهران در مجلس، گفت: در زمینه آزادسازی ۴ هکتار از اراضی و املاک مردم مربوط به طرح محور رنجبر به بزرگراه یادگار امام(ره) در حوزه جنوب شرقی با توجه به خروج این املاک و اراضی از طرح، مقرر شد توسط شهرداری تا پایان مهرماه اقدامات لازم انجام و گزارش آن به مجمع نمایندگان و فرمانداری تهران ارسال شود.

علی خضریان در تشریح نظارت میدانی از محله بریانک در منطقه ۱۰ تهران و نشست جمع‌بندی آن در مسجد المهدی(عج) با حضور اقبال شاکری دیگر نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تهران، سرپرست معاونت عمرانی فرمانداری، مدیران کل ثبت اسناد و املاک و راه و شهرسازی استان، شهردار و مدیر آموزش و پروش منطقه ۱۰ تهران و سایر مسئولین اجرایی، گفت: در این نشست مقرر شد توسط شهرداری منطقه ۱۰، ده بوستان تا پایان سال جاری بهسازی و نوسازی شود، همچنین ۳ بوستان دیگر نیز در راستای افزایش سرانه فضای سبز منطقه احداث می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اداره برق منطقه نیز متعهد شد تا طی یک هفته آینده با انجام و بررسی دقیق گزارشی از تیرهای برقی که در سطح منطقه در مسیر راه می‌باشد و نیاز به عقب‌نشینی دارند را تهیه و برنامه اجرایی خود جهت ساماندهی با اعلام برنامه زمانبندی شده، طی نامه‌ای به فرمانداری و مجمع نمایندگان استان تهران ارسال کند؛ همچنین شهرداری منطقه ۱۰ با انجام بازدید از وضعیت روشنایی معابر طی ۱۰ روز گزارشی را ارائه و اداره برق منطقه نیز مکلف شد تا وضعیت را طی ده روز پس از دریافت گزارش اصلاح نماید.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه مقرر شد در نشستی با حضور مسئولان آتش‌نشانی، اداره برق و شهرداری منطقه در محل فرمانداری موضوع ۴۶ مورد تیر برق اعلامی بررسی و مشکلات آنها برطرف شود، افزود: در زمینه اراضی معروف به مرحوم کمپانی که مشکلاتی را در جهت ساخت و ساز و اصلاح معابر ایجاد کرده است، مقرر شد ظرف یک هفته مسائل با حضور نمایندگان املاک مربوطه در اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران پیگیری و مدیرکل ثبت اسناد نیز متعهد شد در کارگروه با حضور نماینده وزارت راه و شهرسازی موضوعات بررسی شود و گزارش اقدامات انجام شده به مجمع نمایندگان استان و فرمانداری تهران ارائه شود.

خضریان گفت: در زمینه آزادسازی ۴ هکتار از اراضی و املاک مردم مربوط به طرح محور رنجبر به بزرگراه یادگار امام(ره) در حوزه جنوب جنوب شرقی با توجه به خروج این املاک و اراضی از طرح، مقرر شد توسط شهرداری منطقه ۱۰ تا پایان مهرماه اقدامات لازم انجام و گزارش آن به مجمع نمایندگان و فرمانداری تهران ارسال شود. ضمن اینکه آزادسازی یک هکتار باقی مانده از این اراضی نیز با توجه به تملک آن تا پایان سال انجام می‌شود. شهرداری نیز متعهد به پیگیری این مسائل و ارائه گزارش اقدامات شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه همچنین مقرر شد شرکت آب و فاضلاب، فاضلاب منازل مسکونی منطقه را به شبکه متصل و مشکلات مربوطه را برطرف کند، تصریح کرد: اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۰ نیز با عنایت به شکایات متعدد مردمی در زمینه شهریه مدارس مکلف شد گزارش جامعی از وضعیت بررسی شکایات مربوط به اخذ هزینه‌های بالاتر از نرخ مصوب مدارس را ظرف یک ماه به مجمع نمایندگان و فرمانداری ارسال کند.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد ظرف ۱۰ روز آینده شهرداری منطقه و نیروی انتظامی نشستی را در زمینه کمبود کلانتری برگزار و نتیجه را به شورای تامین استان ارائه نمایند تا تصمیمات لازم اتخاذ شود، افزود: یکی از موارد مطرح شده از سوی مردم کیفیت پایین آب شرب منطقه بود که با عنایت به اهمیت این موضوع، طی ده روز آینده نمونه آب از مسجد المهدی(عج) برای انجام آزمایشات لازم به اداره آب و فاضلاب ارسال می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گزارش و سوابق مربوط به لغو پروازهای فرودگاه مهرآباد ظرف دو هفته آینده به فرمانداری تهران ارسال می‌شود تا آخرین وضعیت آن بررسی و گزارش لازم اخذ شود، عنوان کرد: در راستای رفع مشکلات مسجد المهدی(عج) و نیاز به تامین اعتبار، مقرر شد شهرداری و هیات امنای مسجد گزارشی را به فرمانداری تهران ارسال نمایند تا در صورت تامین اعتبار در راستای بهسازی و رفع مشکلات هزینه شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات پارک خانواده نیز ظرف یک ماه آینده توسط شهرداری ناحیه ۱ منطقه ۱۰ پیگیری و رفع شود، ادامه داد: در زمینه مجتمع میلاد قائم و ایمنی آن با توجه به اخطارهای شهرداری مقرر گردید ظرف دو هفته گزارشی به فرمانداری و مجمع نمایندگان تهران ارائه شود و در صورت عدم تمکین مالک، برابر با قانون نسبت به اعمال قانون آن ظرف دو ماه اقدام شود.

خضریان در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد شهرداری منطقه ۱۰ طی مکاتباتی با قرارگاه اجتماعی تهران در خصوص وضعیت معتادان متجاهر داشته باشد و در صورت اولویت مراتب در دستور کار قرارگاه قرار بگیرد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد