دوشنبه 16 اسفند 1400 , 17:220 نظر
0+
0-
کد خبر: 714
| |

حسابرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی، لازمه کنترل فساد و اتلاف منابع در حوزه سلامت است

حسابرسی دانشگاه‌های علوم پزشکی، لازمه کنترل فساد و اتلاف منابع در حوزه سلامت است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق گام بلندی در افزایش شفافیت و نظارت هزینه‌کرد بودجه به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که زمینه از بین رفتن حقوق‌های نجومی و فسادهای مالی در بخش سلامت را فراهم می‌کند.

علی خضریان با اشاره به موضوع اتلاف منابع در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: شفاف شدن بودجه عملیاتی این دستگاه‌ها و حسابرسی توسط دیوان محاسبات مقدمه کنترل هزینه‌ها و کاهش اتلاف منابع است.
وی در ادامه با بیان اینکه عدم شفافیت آن هم در جایی که بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار وجود دارد، می‌تواند باعث ایجاد فساد شود، اظهار داشت: بر اساس اصل ۵۵ قانون اساسی، دیوان محاسبات مکلف است تمامی دستگاه‌هایی که از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند را مورد حسابرسی قرار داده و گزارش آن را به صورت سالانه جهت اطلاع افکار عمومی منتشر کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق درباره لغو معافیت دانشگاه‌های علوم پزشکی از حسابرسی گفت: اکنون با مصوبه جدید کمیسیون تلفیق هزینه‌کرد تمامی اعتبارات دستگاه‌های اجرایی مندرج در ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه کشور از جمله دانشگاه‌های علوم پزشکی، مشمول رسیدگی دیوان محاسبات کشور خواهد شد.
خضریان در پایان گفت: مصوبه اخیر کمیسیون تلفیق گام بلندی در افزایش شفافیت و نظارت هزینه‌کرد بودجه به ویژه در دانشگاه‌های علوم پزشکی است که کمک شایان توجهی به کاهش اتلاف منابع در نظام سلامت و افزایش کارایی و اثربخشی در این بخش نموده و زمینه از بین رفتن حقوق‌های نجومی و فسادهای مالی در بخش سلامت را فراهم می‌کند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد