دوشنبه 18 بهمن 1400 , 12:470 نظر
0+
0-
کد خبر: 684
| |

خضریان در مخالفت با کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان:

این طرح برای بازگشت تعداد معدودی بازنشسته به کار از آبروی ایثارگران سوء استفاده می کند

این طرح برای بازگشت تعداد معدودی بازنشسته به کار از آبروی ایثارگران سوء استفاده می کند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ ضمن تاکید بر حمایت از خانواده شهدا و ایثارگران در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که طرح فعلی اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان برای بازگشت تعداد معدودی بازنشسته به کار از آبروی ایثارگران سوء استفاده می کند در مخالفت با کلیات متن مذکور گفت: این طرح به دنبال ابقاع مدیران ایثارگر بالای ۶۵ سال است.

علی خضریان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 18 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات طرح اصلاح قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان، گفت: این طرح چند ایراد اساسی دارد. استثناء کردن گروه های جدید با فلسفه تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان همخوانی ندارد و اصلاح آن به معنای آن است که برای بازگشت تعداد محدودی از افراد به پست های مدیریتی از آبروی ایثارگران مایه می گذاریم.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس، افزود: در ماده 60 قانون جامع ایثارگران این مجوز داده شده که ایثارگران و آزادگان با هر شرایطی می توانند تا 65 سال کار کنند لذا این طرح به دنبال آن است که افراد بالای 65 سال برخلاف سیاست جوان گرایی رهبر معظم انقلاب در پست های مدیریتی باقی بمانند. رهبری تاکید داشتند که نیروهای جوان انقلابی به کار گرفته شوند.

وی با تاکید بر اینکه دولت معیشت ایثارگران را از طرق دیگر می تواند تامین کند، اظهار کرد: لازم نیست که دولت بار مالی جدیدی اضافه کند، دولت می تواند مشکلات معیشتی ایثارگران را به نوعی دیگر حل کند و لازم نیست که با افکار عمومی بازی کنیم. جانبازان به لحاظ معیشتی مشکلاتی دارند و دولت به جای افزودن بار مالی می تواند با قوانین فعلی مسائل آن ها را حل کند، دولت نباید به نام جانبازان و ایثارگران، افرادی را که می خواهد در پست های مدیریتی به کار گیرد.

خضریان ادامه داد: در مقدمه توجیحی این طرح آمده است که این طرح با هدف ارج نهادن به مقام شامخ ایثار و شهادت و بهره مندی از ظرفیت علمی و عملی افراد می خواهند اصلاحاتی در قانون انجام دهند. این در حالی است که این طرح پایه منطقی ندارد، براساس اسناد بالادستی استخدام ها نیز باید بر مبنای عدالت باشد لذا به کارگیری بازنشستگان بالای 65 سال و کنار گذاشتن جوانان پرتلاش که دنبال شغل هستند عدالت محوری در جذب نیروی انسانی نیست.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: استثناء مذکور مغایر بند 2 سیاست های کلی نظام اداری است. ما در شرایط فعلی برای رعایت این سیاست ها و اصلاح قانون باید دلایل قانع کننده ای داشته باشیم اما برای استثناء در تبصره یک قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان دلایل قانع کننده ای نداریم.

خضریان تاکید کرد: ما نباید اجازه دهیم برای استثناء کردن افرادی که می خواهند در پست های مدیریتی بمانند، از آبروی ایثارگران هزینه شود. ما نباید در مقابل بیانیه گام دوم انقلاب که رهبری در آن جامعه را به سمت جوان گرایی سوق داده اند به سویی حرکت کنیم که در مجلس انقلابی به دنبال مستثنی کردن عده ای بازنشسته باشیم که البته جایگاه آن ها برای ما محترم است اما ظرفیت اشتغال بر مبنای گام دوم باید در اختیار جوانان متعهد، مومن و انقلابی قرار گیرد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد