شنبه 18 دي 1400 , 20:300 نظر
0+
0-
کد خبر: 649
| |

نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس؛ 

درماندگی دشمن در برابر مکتب حاج قاسم/ مقابل فتنه هوشیار باشیم

درماندگی دشمن در برابر مکتب حاج قاسم/ مقابل فتنه هوشیار باشیم

خضریان با بیان اینکه دشمن در برابر مکتب حاج قاسم سلیمانی دچار درماندگی شده و در برابر تلالو این نور درخشان به سمت سانسور روی آورده است، گفت: حاج قاسم سلیمانی حقیتی است که در کشور و منطقه ظهور پیدا کرد.

«علی خضریان» در همایش سیاسی با موضوع "از بصیرت تا مقاومت و تبیین مکتب شهید سلیمانی" با محوریت هم‌اندیشی هادیان سیاسی بسیج شهرستان رشت که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت (پل طالشان) برگزار شد گفت: حقیقتا حرف زدن از حاج قاسم سلیمانی این شهید و سردار بزرگ اسلام برای امثال من بسیار سخت و دشوار است.
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس یکی از خصایص سردار دل‌ها را با بصیرت مثال زدنی ایشان دانست و عنوان کرد: وقتی جامعه‌ای قدرت تشخیص خود را از دست می‌دهد و تردیدها و ابهامات در آن افزایش پیدا می‌کند بستر فتنه در آن فراهم می‌شود.
 
خضریان یکی از ویژگی‌های فتنه را سوق دادن حق و باطل به سمت اشخاص دانست و تصریح کرد: جامعه‌ای که این‌گونه رفتار کند آماده فتنه می‌شود بنابراین اگر ما قرار است به سمت بصیرت برویم باید تلاش کنیم حق و باطل را به اشخاص گره نزنیم.
 
وی با بیان اینکه سکوت و لغزش خواص یکی دیگر از ویژگی‌های فتنه محسوب می‌شود اذعان کرد: به هم ریختن مرز بین دوست و دشمن در یک جامعه موجب می‌شود اجتماع به سمت فتنه و آشوب حرکت کند.
 
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ابراز داشت: در فضای فتنه اصل و متن جایگاه خود را از دست می‌دهند زیرا در چنین فضایی برخی افراد برای رسیدن به خواسته‌های خود روی حواشی تاکید می‌کنند که نمونه بارز آن در قضیه سال 88 به وضوح قابل مشاهده است.
 
خضریان مشغول کردن مردم به حواشی به جای متن را شیوه اصلی دشمن در زمان وقوع فتنه دانست و اضافه کرد: دشمن می‌خواهد در سالگرد شهادت حاج قاسم از او صحبت نشود بنابراین حاشیه‌ای را انتخاب کرده و با مانور بر روی آن سعی می‌کند مردم روی اصل ماجرا تکیه نکنند.
 
وی حاج قاسم سلیمانی را فرمانده‌ای فراجناحی که به هیچ گروهی تعلق نداشت ذکر کرد و اظهار داشت: حاج قاسم سلیمانی یک اندیشمند کلاسیک که بخواهیم بگوییم کتبی تالیف و در مراکز خاص علمی تحصیل کرده بودند، نبود اما سوال این جاست که چه شد در عصر ما این مرد الهی به چنین درجه‌‌ای از ایمان و تقوا نایل شد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: سیر صعودی حاج قاسم سلیمانی که اوج آرزویش شهادت و رسیدن به معشوق بود حاصل یک روز و دو روز نیست بلکه در طول مجاهدت‌های طولانی مدت به دست آمد.
 
خضریان جهان بینی الهی را از شاخص‌های‌ اصلی مکتب حاج قاسم سلیمانی ذکر کرد و گفت: مرگ آگاهی شاخصه دیگر حاج قاسم سلیمانی محسوب می‌شود یعنی با زندگی اخروی و مرگ زندگی می‌کرد و هیچ وقت سعی نمی‌کرد آن را فراموش کرده و غافل شود.
 
وی سوق دادن جامعه به سمت فرهنگ شهادت و عبور از خود را خصیصه یک جامعه انقلابی خواند و عنوان داشت: حاج قاسم سلیمانی حقیقتی پرنور بود که در کشور و منطقه ظهور پیدا کرد تا جایی که توانست جامعه را تحت تاثیر خود قرار دهد.
 
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه دشمن از سر درماندگی سانسور حاج قاسم سلیمانی را در دستور کار خود قرار داد افزود: دشمن می‌خواست از اشاعه این حقیقت پرنور و صحبت در آن جلوگیری به عمل آورد و تاکنون هم از تمام ابزارهای خود برای این هدف استفاده کرده است.
 
خضریان به موضوع فتنه سال ۸۸ اشاره داشت و تصریح کرد: به علت عدم نظارت شاهد بودیم که بعد از فتنه ۸۸ چگونه افراد نفوذی وارد دستگاه‌های اجرایی شدند تا جایی که کسی که در آن سال بازداشت شده بود بدون ایجاد مانع توسط دستگاه‌های امنیتی، مدیرعامل فلان سازمان و یا عهده دار مسئولیت‌های بزرگی در کشور شد.  
 
وی افزود: اگر قدر دوران جدیدی که در آن وارد شدیم را ندانیم مشخص نیست بعدها چه کسانی عهده‌دار مسئولیت خواهند شد.
 
خضریان تلاش هوشمندانه برای کارآمدی جمهوری اسلامی ایران را رسالتی که باید در اولویت همه دلسوزان قرار گیرد دانست و گفت: فتنه همواره در کمین است و باید هوشیار باشیم.
 
وی علت تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مکتب حاج قاسم سلیمانی را برشمرد و ادامه داد: معتقدم توافق و یا عدم توافق مسئله اصلی فتنه‌ آینده نیست بلکه شکسته شدن قبح دشمن و فراموش کردن حاج قاسم موضوع فتنه جدید خواهد بود.
 
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود به مقاومت‌هایی که در جهت ساماندهی فضای مجازی در گذشته پیش آمد اشاره داشت و گفت: دیدیم که چطور برخی‌ها به تاکیدات فراوان مقام معظم رهبری بی‌توجهی کرده و به علل مختلف از اجرای ساماندهی فضای مجازی حمایت نکردند.
 
خضریان مکتب حاج قاسم سلیمانی را یادآور ارزش‌های اسلام و انقلاب و امام راحل ذکر کرد و گفت: حاج قاسم سلیمانی در واقع متعلق به  نسل‌های دهه شصتی و هفتادی و بعد از آن است و ایشان تذکر دوباره خداوند به ماست تا راه حق و حقیقت را گم نکنیم و از مسیر خارج نشویم.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد