چهارشنبه 15 دي 1400 , 17:310 نظر
0+
0-
کد خبر: 647
| |

ارتقاء حلقه نیویورکی ها در وزارت خارجه

ارتقاء حلقه نیویورکی ها در وزارت خارجه

با روی کار آمدن دولت جدید و انتخاب آقای امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه نه تنها تاکنون از این افراد دلسوز استفاده نشده؛ بلکه با عدم تغییر افراد مسئله‌دار و یاران غار وزیر سابق در سمت‌های مهم مدیریتی و نظارتی در این وزارتخانه و ارتقای سمت برخی افراد مسأله‌دار امیدها به ریل‌گذاری جدید و تحول در وزارت امور خارجه به ناامیدی بدل گردیده است.

علی خضریان با اعلام خبر طرح سوال از وزیر امور خارجه گفت: در طول هشت سال گذشته و دوران ریاست جمهوری آقای حسن روحانی و وزارت آقای ظریف، نه تنها از کارشناسان و مدیران دلسوز، ارزشی و باتجربه وزارت امورخارجه استفاده نشد، بلکه باند نیویورک با طرد این افراد، آنها را در طول هشت سال گذشته منزوی و بعضا خانه‌‌نشین کرد. با روی کار آمدن آیت الله رئیسی، امیدهای بسیاری برای استفاده از کارشناسان و مدیران ارزشی و خون دل خورده در وزارت امور خارجه ایجاد شد.
این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما با روی کار آمدن دولت جدید و انتخاب آقای امیرعبداللهیان به عنوان وزیر امور خارجه نه تنها تاکنون از این افراد دلسوز استفاده نشده؛ بلکه با عدم تغییر افراد مسئله‌دار و یاران غار وزیر سابق در سمت‌های مهم مدیریتی و نظارتی در این وزارتخانه و ارتقای سمت برخی افراد مسأله‌دار امیدها به ریل‌گذاری جدید و تحول در وزارت امور خارجه به ناامیدی بدل گردیده است.
رییس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: با توجه به تغییر دولت و روی کار آمدن دولت انقلابی و انتظار مردم از مسئولین در جهت تغییر رویکرد و استفاده از مدیران معتقد به خط مشی دولت و لزوم جلوگیری از ادامه روند غربگرایانه دولت و وزارت امور خارجه این سوال بوجود می‌آید که دلیل رویکرد فعلی وزیر امور خارجه و عدم استفاده از کارشناسان دلسوز و حفظ و ارتقای باند نیویورک و حلقه اطراف آقای ظریف در وزارت امور خارجه چیست؟
خضریان در پایان عنوان کرد: کشور ما امروز در وضعیتی قرار ندارد که برای تغییر مدیران غربگرا و انتخاب افراد شایسته ۶ ماه از فرصت خدمت و اصلاح امر از دست برود. با وجودی که می‌دانیم وزیر امور خارجه در شرایط سخت مذاکرات قرار دارد؛ ولی انتظار ما از ایشان تعیین افراد شایسته و پایبند به گفتمان انقلاب اسلامی در سمت‌های حساس وزارت امور خارجه است.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد