سه شنبه 30 آذر 1400 , 19:480 نظر
0+
0-
کد خبر: 625
| |

خضریان در نشست با دانشجویان دانشگاه شریف:

حل مسائل کشور در گرو حکمرانی عادلانه است

حل مسائل کشور در گرو حکمرانی عادلانه است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس تاکید کرد: مسئله اصلی امروز شکل‌گیری یک بستر حکمرانی عمیق به نفع عدالت است تا همه فعالیت‌های ما معنا و مفهوم پیدا کند.

علی خضریان در نشستی با جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به موضوع حکمرانی عادلانه اشاره کرد و تاکید داشت: عدالت یکی از عوامل بقا و اجزای هویت بخش انقلاب اسلامی است. پایبندی و تلاش برای اقامه این ارزش اصلی و اساسی جزو اولویت‌های حیاتی همه نیروهای انقلاب است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تاکید بر اینکه حل مسائل امروز کشور در گرو حکمرانی عادلانه است، بیان کرد: در نبود بستری برای حکمرانی عادلانه بسیاری از تلاش‌ها بی‌ارزش می شود. مسئله اصلی امروز شکل‌گیری یک بستر حکمرانی عمیق به نفع عدالت است تا همه فعالیت‌های ما معنا و مفهوم پیدا کند.
وی ادامه داد: حکمرانی عادلانه یعنی تقابل با یک سرمایه‌داری آدم‌خوار که جدا از شفافیت، کارآمدی و حتی مبارزه با فساد بستری دارد که آن هم محکم و بتنی شدن طبقه ثروتمند و قدرتمند است.
خضریان با اشاره به نقش کمیسیون اصل نودم قانون اساسی برای حرکت در مسیر حکمرانی عادلانه و همچنین بستری مهم جهت تحقق مردمسالاری دینی افزود: نقش جریان دانشجویی برای کمک به این کمیسیون برای انجام وظیفه نظارتی خود و رسیدگی به طرز کارهای غلط بی‌بدیل است و جا دارد در این خصوص برنامه‌ریزی ویژه‌ای در سطح نخبگان و عموم مردم صورت پذیرد.
این نماینده مجلس در ادامه خطاب به دانشجویان دانشگاه شریف گفت: لازم است بدنه نخبگانی کشور در زمینه بهره‌مندی از هوش مصنوعی در جنگ نرم، تغییر زیست بوم کشور از اقتصاد نفتی به علم و فناوری با بهره‌گیری از ایده‌ها و خلاقیت‌های نخبگان و ارتقای قدرت ملی برای بی‌اثر سازی تحریم‌ها پیشنهاداتی ارائه کنند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در پایان این نشست از دانشجویان خواست پیشنهادات خود را در زمینه‌هایی چون حکمرانی عادلانه، ایجاد گفتمان در جامعه و مطالبه‌گری مردم برای احقاق حقوق شان به مجلس ارائه دهند. دانشجویان نیز نکته نظرات خود را در زمینه مباحث مطرح شده در این نشست و طرز کار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مطرح کردند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد