دوشنبه 08 آذر 1400 , 18:100 نظر
0+
0-
کد خبر: 591
| |

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰:

کمیسیون همه دستگاه‌های مسئول را پای کار ساماندهی ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی می‌آورد

کمیسیون همه دستگاه‌های مسئول را پای کار ساماندهی ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی می‌آورد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون همه دستگاه‌های مسئول و وزارتخانه‌ها را به زودی در جلسه‌ای برای ساماندهی موضوع ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی پای کار آورده و این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد.

علی خضریان در خصوص جلسه امروز کمیسیون، گفت: این جلسه با حضور مسئولین ارشد نیروی انتظامی از جمله رئیس پلیس امنیت و پلیس اجتماعی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس دادسرای فرهنگ و رسانه، نمایندگان صدا وسیما و سایر بخش های مرتبط برگزار و بحث دغدغه اجتماعی و فرهنگی ناهنجاری‌های اخلاقی موجود پیگیری شد. 
وی افزود: با توجه به آثار اجتماعی مخرب این پدیده و تاثیرات آن بر خانواده‌ها و فرهنگیان عمومی جامعه و گزارشات سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی و نظرسنجی‌های صورت گرفته این دغدغه وجود دارد که شرایط فعلی می‌تواند منجر به آسیب‌های آتی شود لذا این موضوع در کمیسیون با دقت و جدیت دنبال خواهد شد. 
در این جلسه وزیر فرهنگ و ارشاد و رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور خواستار بازگردانی اختیارات این حوزه به وزارت ارشاد شد که پیش‌تر در سال ۸۷ و ۸۸ به وزارت کشور محول شده و تاکید کرد در صورت این اتفاق با همکاری مجلس تمام مسئولیت در حوزه ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی را برعهده می‌گیرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس، افزود: مقرر شد که قوانین موجود و تکالیفی که برای دستگاه‌های مختلف تعیین شده و با توجه به ارزیابی‌هایی که ما داشتیم در اجرای آن‌ها ضعف‌هایی وجود دارد به شکل مدون پیگیری و نتیجه آن به کمیسیون اعلام شود تا کمیسیون با توجه به رسالت نظارتی خود آن را رصد کرده و نسبت به طرز کار این دستگاه‌ها اعلام نظر نماید. 
وی ادامه داد: از آن جایی که بحث ناهنجاری‌های اخلاقی یک موضوع ملی است و لازم است دستگاه‌های مختلف با هماهنگی با یکدیگر موضوع را پیگیری کنند و متاسفانه این هماهنگی در سال‌های اخیر وجود نداشته لذا تصمیم گرفته شد در جلسات آتی با دعوت از چندین وزارتخانه ذیربط و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط این موضوع با جدیت پیگیری شده و عملکرد آنها در جلسه‌ای مورد بررسی قرار گیرد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد