دوشنبه 01 آذر 1400 , 23:140 نظر
0+
0-
کد خبر: 579
| |

در سفر به شهرستان های لامرد و مهر

تعهد مسئولان برای رفع مشکل آب شرب و تامین برق

تعهد مسئولان برای رفع مشکل آب شرب و تامین برق

خضریان در خصوص مصوبات سفربه لامرد و مهر گفت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این جلسه متعهد گردید نهایتا تا ۲۰ روز آینده موضوع تخصیص آب شرب از پروژه انتقال آب از دریا تعیین تکلیف شود و حداکثر تا یک ماه برای ۳.۵ میلیون متر مکعب در سال کسری آب شرب و ۸.۵ میلیون متر مکعب توسط ایمیدرو قرارداد خرید تضمینی تنظیم شود.

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در خصوص سفر به جنوب استان فارس گفت: پیرو سفرهای نظارتی نمایندگان به مناطق مختلف کشور روز دوشنبه به همراه آقایان علی نیکزاد نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، سیدعلی موسوی ملکان از فراکسیون مناطق محروم به دعوت آقای سیدموسی موسوی نماینده لامرد و مهر در سفر به جنوب استان فارس و بازدید از این شهرستان‌ها، پس از مشاهده میدانی مشکلات و معضلات، جلسه‌ای با حضور مسئولان ملی و استانی در فرمانداری لامرد برگزار گردید که در این جلسه تصمیماتی برای رفع سریعتر این مشکلات اتخاذ شد.
خضریان در خصوص مصوبات این جلسه عنوان نمود: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در این جلسه متعهد گردید نهایتا تا ۲۰ روز آینده موضوع تخصیص آب شرب از پروژه انتقال آب از دریا تعیین تکلیف شود و حداکثر تا یک ماه برای ۳.۵ میلیون متر مکعب در سال کسری آب شرب و ۸.۵ میلیون متر مکعب توسط ایمیدرو قرارداد خرید تضمینی تنظیم شود. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، نیز متعهد شد جهت توسعه منطقه ویژه اقتصادی لامرد مبلغ ۸۰۰ میلیارد تومان تا پایان سال مالی هزینه نماید.
خضریان ادامه داد: جهت رفع مشکل مسکن در این شهرستان‌ها مقرر گردید بنیاد مسکن به هر میزانی که تسهیلات توسط مردم درخواست شود پرداخت نماید و مبلغ ۱۷ میلیارد تومان تا پایان سال برای رفع مشکلات این حوزه انتخابیه پرداخت شود.
سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی افزود: جهت تکمیل مجموعه ورزشی مُهر، مبلغ ۵ میلیارد تومان توسط وزارت نفت (شرکت ملی گاز)، ۲.۵ میلیارد تومان توسط وزارت ورزش و جوانان حداکثر تا ۲۰ روز مصوب و ابلاغ شود تا این پروژه حداکثر تا تیر ۱۴۰۱ افتتاح شود و برای حل مشکلات ورزشگاه نفت شهید سلیمانی لامرد، مبلغ ۵ میلیارد تومان توسط وزارت نفت و مبلغ ۵ میلیارد تومان توسط وزارت ورزش و جوانان پرداخت خواهد شد. 
وی افزود: برای راه‌اندازی نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی مهر، پست داخلی حداکثر تا ۲۰ اسفندماه توسط شرکت ملی گاز ایران به افتتاح خواهد رسید و پست بیرونی نیز حداکثر تا یک سال آینده احداث می‌شود. همچنین جهت گازرسانی به منطقه دارالمیزان، حداکثر تا ۱۲ روز آینده بررسی لازم جهت نحوه حل مشکل با حضور وزیر محترم نفت و مدیرعامل محترم شرکت ملی گاز انجام خواهد شد و برای تامین برق ۳ مگاواتی مورد نیاز برای پالایشگاه بنزین مهر از طریق پست ۱۴ مگاواتی شهرک صنعتی مرتفع شود.
خضریان با اشاره به مشکل تامین برق در این حوزه انتخابیه گفت: مقرر شد سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح جهت احداث نیروگاه ۹۳۰ مگاواتی، ساتا حداکثر تا ۱۵ روز کلنگ زنی را انجام شود و ۳۱۰ مگاوات را حداکثر تا ۱۸ ماه آینده به بهره‌برداری برساند. 
این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه توضیح مصوبات این سفر یکروزه گفت: مقرر گردید جهت تکمیل و افتتاح بیمارستان ۳۲ تختخوابی صدیق شهر گله‌دار، تجهیزات مورد نیاز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر تا دهه مبارک فجر سال جاری تامین گردد و مجوز استخدام ۸۵ نفر نیرو شرکتی برای این بیمارستان صادر شود.
وی افزود: در راستای حل مشکلات تامین برق شهرک صنعتی مهر، پست و خط برق ۱۴ مگاواتی با تامین هزینه مشارکتی استانداری، شرکت شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، احداث خواهد شد.
خضریان ادامه داد: جهت تکمیل آزادراه لامرد پارسیان، مصوب شد حداکثر تا یک ماه شرکت پروژه این آزادراه با پیگیری معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی با مشارکت وزارت راه و شهرسازی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، ایمیدرو و با پیمانکاری قرارگاه خاتم(ص) تشکیل شود و تجهیز کارگاه نیز حداکثر تا دو ماه آینده انجام شود.
عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود بیان نمود: مقرر شد جهت احداث جاده لامرد-خنج، معاونت برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی اخذ مجوز ماده ۵۶ و اخذ تسهیلات از بانک ملت به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان را پیگیری نماید. همچنین مبلغ ۴۰ میلیارد تومان اعتبار این پروژه داده شود و مبلغ ۵ میلیارد تومان قیر نیز در اختیار این پروژه قرار دهد. همچنین در سال آینده تامین منابع مالی مورد نیاز پیش‌بینی شود.
خضریان در پایان گفت: جهت احداث شهر جدید تابناک، مصوب شد این شهر جدید مستقل شود و حداکثر تا یک ماه آینده عملیات آماده‌سازی توسط شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید آغاز شود. همچنین مقرر گردید مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس، مجوز احداث جایگاه CNG بدون الزام به احداث مجتمع خدمات بین راهی را در محور محور فیروزآباد-جم حداکثر طی ۱۰ روز صادر نماید و شرکت پخش فراورده‌های نفتی نیز ضمن درخواست استعلام از اداره کل راه و شهرسازی، مجوز لازم را صادر می‌نماید. ضمن اینکه با عنایت به اینکه برخی موارد در جلسه امروز فرصت طرح پیدا نکرد در هفته‌های آتی جهت هماهنگی و تصمیم‌گیری جلسه‌ای در مجلس شورای اسلامی در خصوص دیگر مشکلات این شهرستان‌ها برگزار خواهد شد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد