شنبه 02 اسفند 1399 , 19:450 نظر
0+
0-
کد خبر: 370
| |

ارسال گزارش مجلس از تخلفات معاون سابق وزارت بهداشت به مراجع حقوقی

ارسال گزارش مجلس از تخلفات معاون سابق وزارت بهداشت به مراجع حقوقی

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارسال گزارش این کمیسیون درباره تخلفات معاون سابق تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به مراجع حقوقی خبر داد.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس، اظهار داشت: 40 شکایت در خصوص عملکرد رضا ملک زاده معاون سابق تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ارجاع شده بود و اعضای کمیسیون با حضور رؤسای دانشکده های طب سنتی، کارشناس های مرکز پژوهش ها و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به این شکایات رسیدگی و آن ها را بررسی کردند.

وی افزود: شکایات واصله در 3 محور تصدی همزمان بیش از یک شغل برخلاف اصل 141 قانون اساسی، عدم حمایت از طب سنتی مکمل علمی و بی توجهی به یافته های علمی در این خصوص در زمان مسئولیت معاونت در وزارت بهداشت و همچنین تخلف و تعارض منافع در صدور مجوز برای بکارگیری نوعی خاص از داروی هپاتیت C بود.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد:  وی درخصوص عدم حمایت از طب سنتی مکمل و بی توجهی به یافته های علمی و کارشناسی در این خصوص و در دفاع از عملکرد خود در این باره اظهار داشت که در زمان مسئولیتشان در وزارت بهداشت طب سنتی و طب مکمل علمی و دانشگاهی رشد خوبی داشته و توانسته در کنار طب مدرن خدمات فراوانی به جامعه پژشکی انجام دهد، اما بررسی های کمیسیون و استناد به گزارشات به دست آمده نشان داد اتفاق رخ داده ناشی از حمایت های معاونت تحقیقات و فناوری نبوده و محصول فعالیت دانشکده های طب سنتی و مراکز علمی کشور است، همچنین در خصوص ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل تخلف آقای ملک زاده برای کمیسیون محرز شد و مسئولیت همزمان ایشان حداقل در دو شغل برای اعضای کمیسیون شفاف بود.

خضریان افزود: رشد قارچ گونه مدعیان طب سنتی که موجب سوءاستفاده این افراد شده است به نوعی حاصل عملکرد وی در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و عدم حمایت از طب سنتی علمی مکمل و دانشگاهی بوده است که موجبات نارضایتی جامعه علمی کشور را فراهم کرده است.  

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای ملک زاده همزمان با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت رئیس انجمن متخصصین گوارش و کبد و مدیرعامل یکی از شرکت های تولیدکننده داروی هپاتیت C نیز بوده اند و در دستورالعمل های صادرشده از سوی وزارت بهداشت و انجمن، داروی تولید شده توسط شرکت خود را با نام تجاری آن شرکت به عنوان داروی اصلی معرفی می کردند و این باعث متضرر شدن شرکت های تولیدی دیگر شده و به نوعی زیان به تولید کشور وارد کرده است و این تخلف نیز برای کمیسیون محرز شد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: مقرر شد گزارش نهایی بررسی های کمیسیون و کارگروه مربوطه پس از وصول دفاعیات نهایی جناب آقای دکتر ملک زاده برای رسیدگی به مراجع حقوقی مرتبط ارسال شود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد