یکشنبه 26 بهمن 1399 , 11:170 نظر
0+
0-
کد خبر: 361
| |

سفر نظارتی نمایندگان مردم به ارومیه

سفر نظارتی نمایندگان مردم به ارومیه

علی خضریان ضمن اعلام خبر سفر نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ارومیه ، مصوبات این سفر را نیز اعلام کرد.

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در خصوص سفر جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به آذربایجان غربی گفت: در ادامه سفرهای نظارتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی به استان های مختلف روز شنبه به همراه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس، عزت‌اله اکبری تالارپشتی رییس کمیسیون صنایع مجلس، مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران و همچنین همراهی وحید جلال زاده و سیدسلمان ذاکر دو تن از نمایندگان ارومیه، پس از بازدید از پروژه های مختلف استانی و مشاهده مشکلات شهرستان و گفتگو با فعالان اقتصادی و صنعتی، جهت رفع مشکلات این استان تصمیماتی گرفته شد.

خضریان در تشریح تصمیمات اتخاذ شده گفت: جهت تکمیل هرچه سریعتر پروژه آزادراهی ارومیه-تبریز مقررگردید ظرف مدت یک ماه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل نسبت به تعیین تکلیف پیمانکار پروژه و در صورت نیاز جایگزینی پیمانکار جدید و جذب سرمایه گذار اقدام نماید و همچنین بانک صادرات ایران نیز مبلغ ۵۵۰ میلیارد تومان در این پروژه سرمایه گذاری نماید.

خضریان ادامه داد: برای کمک به شرکت دانش بنیان سازنده ماهواره «اروم‌ست» مقرر گردید این شرکت پیشنهادها و درخواست حمایت مالی خود را برای مجلس شورای اسلامی ارسال نماید تا در صورت نیاز در بودجه ۱۴۰۰ کمک به این مجموعه در نظر گرفته شود.
همچنین مقرر شد جلسه ای بین این شرکت دانش بنیان و بانک صادرات ایران برگزار گردد تا بانک صادرات از این مجموعه حمایت مالی نماید.

این عضو کمیسیون اصل نود اظهار کرد: مقرر گردید جهت رفع مشکلات مجتمع فولاد استان جلسه ای با حضور نمایندگان شهرستان، مدیرعامل بانک سپه و استانداری تشکیل گردد تا نسبت به نحوه تسویه بدهی و رفع شکایت های این واحد تصمیم گیری گردد. مدیرعامل مجتمع فولاد ارومیه نیز متعهد گردید ظرف مدت یکسال نسبت به تکمیل مجتمع و ایجاد اشتغال در استان اقدام نماید.
 
حضریان در پایان گفت: همچنین در جلسه ای که با کارآفرینان استان آذربایجان غربی برگزار گردید، مشکلات این عزیزان توسط نمایندگان مجلس شنیده شد و مقرر شد جهت رفع مشکلات این حوزه مطالب کارشناسی و تحلیلی، انتظارات و مشکلات کارآفرینی در استان برای نمایندگان ارسال گردد و مدیران عامل ایران خودرو و سایپا نیز نسبت به تسویه بدهی خود با مجموعه ساخت باطری استان اقدام نمایند تا به تولید استان لطمه‌ای وارد نشود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد