پنجشنبه 02 بهمن 1399 , 21:430 نظر
0+
0-
کد خبر: 349
| |

گزارش خضریان از سفر یک روزه جمعی از نمایندگان به اردکان

گزارش خضریان از سفر یک روزه جمعی از نمایندگان به اردکان

علی خضریان عضو هیئت رئیسه کنیسیون اصل نود مجلس از سفر یک روزه جمعی از نمایندگان به اردکان خبر داد و توضیحاتی در مورد نظارت میدانی از این منطقه داد.

علی خضریان پیرامون سفر یک روزه جمعی از نمایندگان به اردکان گفت: در ادامه نظارت میدانی نمایندگان مجلس، روز پنجشنبه به همراه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس و همچنین همراهی محمدرضا دشتی اردکانی نماینده اردکان ضمن بازدید از پروژه های مختلف راهداری، صنایع، باغداری، راه آهن و شهرسازی طی جلسه ای با حضور نماینده حوزه انتخابیه اردکان، معاون استاندار، امام جمعه و فرماندار اردکان و مدیران مربوطه کشوری و استانی، ضمن همفکری پیرامون مسایل و مشکلات این شهرستان، نسبت به تخصیص اعتبارات ملی جهت کمک به پروژه های نیمه تمام این منطقه و همچنین رفع مشکلات مردم تصمیم گیری شد.

خضریان در خصوص مصوبات این سفر گفت: تکمیل پروژه محور اردکان-چوپانان و تعریض جاده این مسیر ارتباطی با هدف اتصال مسیر جاده‌ای به سمنان از دل کویر با تخصیص ۳۶ میلیارد تومان از سرجمع اعتبارات طرح و همچنین محل بند ه تبصره ۵ بودجه سالجاری و تامین ۲ هزار تن قیر از محل قانون قیر رایگان در این جلسه مصوب گردید.

وی عنوان کرد: در این جلسه همچنین با عنایت به ظرفیت ایجاد دهکده لجستیک در اردکان و موافقت مدیرعامل شرکت راه آهن مقرر شد حداکثر ظرف مدت یک ماه، تبدیل مجوز پارک لجستیک اردکان به دهکده در وزارت راه و شهرسازی پیگیری شود.

خضریان ادامه داد: با توجه به مشکلات مسکن نیز مقرر شد جهت ساخت شهرک منفصل ۲ هزار هکتاری اردکان حداکثر ظرف یک ماه نتیجه مطالعات ملی و کلیه مجوزها و استعلام های مورد نیاز محلی اعم از آب، برق، محیط زیست و... به شرکت عمران ارسال شود تا تصمیم گیری نهایی انجام شده، به شورای عالی شهرسازی و معماری ارسال شود. همچنین با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی استان الحاق ۶۲.۵ هکتار زمین در جنوب غربی شهر به محدوده شهر اردکان انجام می شود.

وی افزود: مطالعات لازم برای الحاق ۸ هکتار زمین به محدوده شهر عقدا، توسط اداره کل راه و شهرسازی استان انجام و با اخذ مجوز از سازمان ملی زمین و مسکن، به قیمت کارشناسی روز با ۲۰ درصد نقد و ۸۰ درصد تقسیط به شرط رعایت الگوی مسکن عقدا به ذینفعان واگذار می گردد. همچنین با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی، زمین شهر احمدآباد با اخذ مجوز از سازمان زمین و مسکن با قیمت عادلانه واگذار می شود.

این نماینده مجلس در خصوص پروژه آب شیرین کن چاه افضل گفت: مقرر شد شرکت آب منطقه ای استان مجوز هشت حلقه چاه را حداکثر تا یک هفته صادر نماید تا آب شیرین کن با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شود. همچنین افزایش اعتبار برای خط دوم آبرسانی به یزد توسط مجمع نمایندگان استان در کمیسیون تلفیق پیگیری می شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس پیرامون افزایش تولید، فراوری و صادرات گیاه روناس در استان یزد با توجه به سازگاری این گیاه با زیست بوم منطقه گفت: مقرر شد ظرف ۱۵ روز اداره کل جهاد کشاورزی استان یزد ضمن عقد قرارداد با مرکز تحقیقات کشاورزی، مطالعات را در زمینه انجام و نتیجه را به مجلس شورای اسلامی اعلام نماید. همچنین ضمن اختصاص مبلغ ۲ میلیارد و پانصد میلیون تومان توسط استانداری و جهاد کشاورزی استان جهت احیا و مرمت قنوات به شهرستان اردکان، مبلغ ۵ میلیارد تومان از محل اعتبارات آبیاری کم فشار، به صورت بلاعوض جهت آبیاری کم فشار باغات پسته و تعاونی های تولید شهرستان اردکان تخصیص داده شود؛ البته ۵۰ درصد نیز توسط مردم تامین می شود.

خضریان با اشاره به کمبود امکانات درمانی شهرستان اردکان گفت: مقرر شد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی پس از ۴۰ درصد پیشرفت بیمارستان خیریه دکتر فرزان اردکان، تخصیص لازم را جهت تکمیل و تجهیز این بیمارستان انجام دهد.

این نماینده مجلس افزود: مجتمع صنعتی چادرمَلو نیز در راستای انجام مسئولیت های اجتماعی خود مبلغ ۳ میلیارد تومان به شهرداری اردکان و یک میلیارد تومان به سایر شهرداری های حوزه انتخابیه کمک خواهد نمود.

علی خضریان در پایان گفت: با توجه به تاکید امام جمعه محترم زمین پاسگاه در جاده اردکان-چوپانان توسط شهرستان واگذار و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، پس از ارائه طرح مصوب ناجا، احداث پاسگاه را در دستور کار قرار می دهد. همچنین مسئولان شهرستانی با مسئولیت فرماندار، ضمن حمایت از صنعت، اقدام لازم جهت کاهش آلایندگی های زیست محیطی در شهرستان را انجام خواهند داد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد