سه شنبه 27 آبان 1399 , 16:210 نظر
0+
0-
کد خبر: 308
| |

انتقاد از عدم تشکیل جلسه هیات امنای خانه ملت و هیات نظارت بر انتخابات شوراها

انتقاد از عدم تشکیل جلسه هیات امنای خانه ملت و هیات نظارت بر انتخابات شوراها

علی خضریان از عدم تشکیل جلسه هیات امنای خانه ملت و هیات نظارت بر انتخابات شوراها انتقاد کرد و گفت: علی رغم گذشت چندین ماه از آغاز مجلس یازدهم و برگزاری انتخابات در صحن، جلسات رسمی این هیات ها برگزار نشده است.

علی خضریان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 27 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، با استناد به مواد 22 و 216 آیین نامه داخلی مجلس در تذکری گفت: نظارت بر امور اداری، مالی، استخدامی و سازمانی مجلس برعهده هیات رئیسه است، بیش از یک ماه است که اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخاب شوراها در صحن انتخاب شدند، چه اتفاقی افتاده که با وجود برگزاری این انتخابات تا امروز یک جلسه آن به رسمیت نرسیده است؟

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی افزود: تمرکزگرایی و همه چیز در قبضه خود آدم باشد، تا کجا ادامه دارد؟ آیا چون هدف ما محقق نشده یا در هیات نظارت نمی تواند محقق شود، ما باید جلسه هیات نظارت را برگزار نکنیم؟ یعنی در آستانه انتخابات شوراها اینطور باید با آبروی مجلس بازی شود؟

وی ادامه داد: از سوی دیگر نمایندگان در صحن مجلس، سه نماینده را به عنوان اعضای هیات امنای خانه ملت تعیین کردند، وضعیت خبرگزاری خانه ملت از نظر افکار عمومی نیاز به گفتن ندارد که در چه شرایطی است و در چه شرایط بازدیدی قرار دارد. این خبرگزاری به پایگاه روابط عمومی صرف تبدیل شده است و جلسه هیات امنای آن هم برای تعیین تکلیف این خبرگزاری با گذشت چندین ماه از آغاز مجلس یازدهم برگزار نشده است.

خضریان یادآور شد: خبرگزاری خانه ملت به صورت غیرقانونی اداره می شود و هیات امنا هم جلسه را برگزار نمی کنند، آیا همه چیز باید براساس میل ریاست مجلس رقم بخورد و اگر براساس میلش رقم نخورد، مانع اجرای قانون شود؟

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: 5 نفر از نمایندگان به عنوان هیات نظارت بر انتخابات شوراها و 3 نفر از نمایندگان به عنوان هیات امنای خانه ملت، انتخاب شده اند. افراد باید جلسه خود را تشکیل دهند، مجلس نباید برای آنها جلسه بگذارد، اعضای هیات امنا اختیار لازم را از مجلس گرفته اند و باید طبق قانون تشکیل جلسه دهند.

وی افزود: 5 نفر از نمایندگان که به عنوان هیات نظارت بر انتخابات شوراها انتخاب شده اند، براساس قانون باید تشکیل جلسه دهند، ما نیز موضوع را پیگیری می کنیم. البته در جریان هستید که گفته شده ظرف امروز و فردا مسئله حل و فصل می شود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد