دوشنبه 19 آبان 1399 , 21:000 نظر
0+
0-
کد خبر: 298
| |

تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تهران

تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تهران

علی خضریان از تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت ارتباطات، شهرداری تهران، اپراتورها و نمایندگان استان تهران برای بررسی مشکلات پیش روی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تهران خبر داد.

علی خضریان اظهار کرد: عصر امروز (دوشنبه) مجمع نمایندگان استان تهران جلسه‌ای را با حضور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، مدیرعامل ایرانسل، معاون مدیرعامل همراه اول، مدیرعامل رایتل، نماینده شهرداری تهران و حضور ویدئو کنفرانسی محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با دستور کار بررسی زیرساخت‌های ارتباطی استان تهران برگزار کرد.
‎خضریان افزود: مسئولان حاضر در این جلسه، دغدغه‌ها و مشکلات پیش روی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان تهران را تشریح کردند.
‎نماینده تهران در تشریح نقطه نظرات مطرح شده در جلسه مذکور، افزود: براساس صحبت‌های مطرح شده، از آنجایی که سرعت اینترنت خانگی نسبت به اینترنت موبایل کندتر است، نارضایتی‌هایی برای مردم ایجاد شده که با راه‌اندازی VDSL این موضوع تا حدودی برطرف خواهد شد.
‎وی با بیان اینکه مسئولان حوزه ارتباطات رشد نرخ ارز را یکی دیگر از موانع موجود دانستند، اضافه کرد: صدور مجوز و عدم همکاری شهرداری در ایجاد زیرساخت‌های ارتباطی از جمله دیگر موارد مطرح شده از سوی اپراتورها و نماینده شرکت مخابرات بود.
‎این نماینده مجلس ادامه داد: به زعم مدیران اپراتورها حفظ کیفیت ارائه خدمات در حوزه اینترنت در گرو سرمایه‌گذاری است و از آنجا که براساس اسناد بالادستی هزینه ICT نباید بیش از ۲.۵ درصد از سبد خانوار را تشکیل دهد، امکان افزایش تعرفه وجود ندارد.
‎سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح نقطه‌نظرات نمایندگان، ادامه داد: ناهماهنگی دستگاه‌ها در ارتقا زیرساخت‌های ارتباطی با توجه به شیوع ویروس کرونا، بی‌توجهی به توسعه شبکه ملی اطلاعات، کمک به ارتقا پیام‌رسان‌های داخلی و استفاده از بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها از جمله مسائل مورد نظر نمایندگان بود.
‎خضریان تصریح کرد: در نهایت مقرر شد با تشکیل کارگروهی متشکل از وزارت ارتباطات، شهرداری تهران، اپراتورها و نمایندگان استان تهران مشکلات پیش روی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی تهران بررسی و راهکارهای رفع آن احصاء شود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد