شنبه 22 شهريور 1399 , 23:500 نظر
0+
0-
کد خبر: 265
| |

بازدید میدانی نمایندگان تهران از باقرشهر و کهریزک

بازدید میدانی نمایندگان تهران از باقرشهر و کهریزک

اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه ۲۲ شهریور) در نشست شورای اداری بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک حضور پیدا کردند.

اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی اعم از علی خضریان، سیدنظام‌الدین موسوی، سیدعلی یزدی خواه، مجتبی توانگر، مجتبی رضاخواه و احمد نادری ظهر امروز (شنبه ۲۲ شهریور) در نشست شورای اداری بررسی مسائل و مشکلات بخش کهریزک حضور پیدا کردند.

در این نشست مسئولان باقرشهر و کهریزک همچون حسین توکل کجانی فرماندار ویژه شهرستان ری، امین بابایی بخشدار کهریزک، سعید خال مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) و روسای ادارات و دستگاه‌های ری نیز حضور داشتند.

در ادامه علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در جمع بندی مباحث مطرح شده در این نشست گفت: امروز به همراه جمعی از نمایندگان تهران در مجلس از باقرشهر و کهریزک بازدید کردیم و ابتدا جلسه شورای اداری این بخش در محل بخشداری کهریزک برگزار شد و حل مشکلات آب، اجرای پروژه‌های این منطقه که به اشتغالزایی منتهی می‌شود، مشکلات زیست محیطی اعم از وضعیت پسماند زباله و سرازیر شدن شیرابه ها، ترافیک ناشی از تردد خودرو‌ها به مقصد بهشت زهرا (س)، نبود دادسرای عمومی و انقلاب و وضعیت مراکز درمانی از جمله مسائلی بود که در این نشست به عنوان چالش‌های مهم باقرشهر و کهریزک مطرح شد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: مشکلات پیرامون مسائل صنعتی و کشاورزی که در این منطقه وجود داشته و نیاز به حمایت دارد، همچنین مسائل اصلی شهر در حوزه راه و برخی آسیب‌هایی که کهریزک و شهرستان ری از آن آسیب می‌بینند، همچون وضعیت پسماند زباله انباشته در این منطقه و ترافیک‌هایی که در مسیر بهشت زهرا در پایان هفته رقم می‌خورد و مردم این منطقه را با مشکلات جدی مواجه می‌کند، از سوی دیگر طرح‌های نیمه کاره‌ای که شهرداری برای اتمام آن‌ها به تعهدات خود عمل نکرده است به ویژه درخصوص پل زیرگذر سه راهی باقرشهر و مشکلات مرتبط با حوزه درمان ناشی از نبود بیمارستان و تخت‌های بستری اهم موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

وی یادآور شد: اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس با محوریت موضوعات مطرح شده در این نشست بازدید‌هایی را از بخش‌های مختلف باقرشهر و کهریزک انجام دادند که مرکز درمانی شهید هاشمی نژاد یکی از آن‌ها بود که متاسفانه بعد از گذشت بیش از ۲۰ سال به دلیل اختلافاتی که بین سازمان بهزیستی، اوقاف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وجود دارد، برخلاف آنچه در وقف نامه درج شده، به صورت متروکه باقی مانده است، در حالی که این منطقه با کمبود مراکز درمانی مواجه است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: مقرر شد جلسه‌ای برگزار شده تا در این خصوص تصمیم گیری شود، ضمن اینکه سازمان اوقاف در این زمینه آماده همکاری و خیرین و مسئولان بخشداری منطقه نیز برای تجهیز این مرکز که بعد از این برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی مورد استفاده قرار گیرد، اعلام آمادگی کردند، بنابراین مجمع نمایندگان جهت مذاکره با مسئولان بهزیستی به این موضوع ورود می‌کند و افزودن این بنا به مجموعه درمانی کهریزک را پیگیری خواهد کرد.

خضریان اظهار کرد: بازدید از یک واحد دامداری موفق کهریزک از دیگر برنامه‌های امروز اعضای مجمع نمایندگان تهران در مجلس بود که در آن یک دستگاه گردان شیر تولید شده که در ایران بی نظیر است و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی طراحی و تولید شده که این امکان را فراهم می‌کند که به طور همزمان از ۹۰ رأس گاو شیر دوشیده می‌شود.

وی افزود: یکی از نکاتی که از این واحد دامداری برداشت شد این بود که بدون هیچگونه حمایت دولت یا بانک‌ها توانسته به این موفقیت دست یابد، ضمن اینکه صاحب آن گلایه‌مند بود از اینکه نه تنها از وی حمایت نشده است، بلکه هیچ یک از تولیدکنندگان در داخل برای استفاده از این تکنولوژی در سایر نقاط کشور ورود پیدا نکرده اند که این نکته قابل تأملی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس در ادامه از مجتمع پردازش و بازیافت زباله آرادکوه بازدید کردند که در آن یک منطقه نیروگاهی برق وجود داشت که نشان دهنده امکان تولید برق با ظرفیت زباله سوز پیشرفته در این منطقه بود، اما مسئله اصلی درخصوص این مجموعه عدم تفکیک زباله در مبدأ بود که مشکلات عدیده‌ای را در مقصد ایجاد کرده است.

خضریان تصریح کرد: شهرداری و مجمع نمایندگان تهران باید در پس تبادل نظر و هم اندیشی به یک راهکاری دست پیدا کنند تا در پی آن، بتوان بخش عمده‌ای از بوی نامطبوعی که در طی این عملیات در این منطقه ایجاد شده و مردم بومی را آزار می‌دهد، از بین ببرند، ضمن اینکه بتوانیم مشکلات کارگران مظلومی که با حداقل دستمزد در این مجموعه به این کار دشوار مشغول هستند را برطرف کنیم. هر چند به نظر می‌رسد در شرایط کنونی این اراده در شهرداری وجود ندارد که متاسفانه این امر آسیب‌های بعدی را به دنبال خواهد داشت.

وی عنوان کرد: آخرین بازدید نمایندگان تهران از سه راه باقرشهر بود که شهرداری برای تکمیل پل زیرگذر به سمت بهشت زهرا (س) به تعهدات خود عمل نکرده است، بنابراین مقرر شد مجمع نمایندگان تهران این موضوع را پیگیری کند تا شهرداری در قبال مردم باقرشهر در ازای گرفتن زمین برای بهشت زهرا (س) این پروژه را به سرانجام برساند.

خضریان گفت: آنچه وضعیت این محدوده نشان می‌داد این بود که نبود زیرگذر و پل باعث شده که مردم این منطقه ترافیک سنگینی را متحمل شوند که امیدواریم بتوانیم این موضوع را پیگیری کرده و مشکل آن‌ها را حل کنیم.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: افتتاح مصلی باقرشهر از دیگر موضوعاتی بود که در نشست امروز مطرح شد و قرار شد بعد از ۱۳ سال از شروع به کار آن فاز اول این پروژه تا ماه آینده افتتاح شود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد