دوشنبه 13 مرداد 1399 , 12:110 نظر
0+
0-
کد خبر: 219
| |

سرمایه گذاران به دنبال ورشکسته کردن هفت تپه هستند

سرمایه گذاران به دنبال ورشکسته کردن هفت تپه هستند

خضریان، نماینده مجلس شورای اسلامی در واکنش به ادعای ورشکسته بودن شرکت نیشکر هفت تپه اعلام کرد: هفت تپه ورشکسته نیست بلکه مدیران و سرمایه گذاران آن دوست دارند این شرکت را ورشکسته اعلام کنند.

دو محور اصلی اعتراضات کارگران هفت تپه است . اول اینکه از سال 94 که خصوصی سازی انجام شده کارگران یک ماه بدون اعتراض حقوق نگرفته اند ، مسئله اصلی این کارگران معیشت و حقوق است ، بیمه کارگران سه ماه است قطع شده .

نکته دوم که خیلی قابل احترام است و کمتر در دنیا چنین اتفاقی می افتد ، کارگران شیفت های اصلی کارخانه و زمین ها را تعطیل نکردند ، با توجه به اینکه علقه به هفت تپه دارند هیچ وقت کار را تعطیل نکردند و کارگرانی دست به اعتراض می زنند که در شیفت و کارهای اصلی نیستند که با ارتباطی که بعدا با مسئولین استان و کارخانه داشتیم مشخص شد این نکته حقیقت داشته .

اینکه گفته میشود در هنگام خصوصی سازی شرکت بدهی داشته حرف درستی است ولی اهلیت خریدار از کجا مشخص می شود ؟ از اینجا که از زمانی که شرکت را تحویل گرفتند عدد بدهی کاهش پیدا نکرده ، 6 میلیارد تومان داده اند و کارخانه را تحویل گرفته اند ، بخش زیادی از زمین ها زیر کشت نرفته در سال های اخیر و قسمتی از زمین ها بر خلاف تعهدی که به سازمان خصوصی سازی داده شده بود اجاره داده شد .

هفت تپه ورشکسته نیست بلکه مدیران و سرمایه گذاران آن دوست دارند این شرکت را ورشکسته اعلام کنند. تا زمین ها و اموال کارخانه را به حراج بگذارند.

مقرر شده در کمیسیون اصل 90 خصوصی سازی هفت تپه و شرکت های مشابه پیگیری شود ، و رایزنی با  دستگاه قضایی انجام شده و پیگیر هستیم تا پول های بلوکه شده شرکت برای پرداخت حقوق کارگران باز شود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد