سه شنبه 31 تير 1399 , 16:300 نظر
0+
0-
کد خبر: 210
| |

آیین نامه داخلی کمیسیون اصل ۹۰ جهت کارآمد سازی بروز رسانی شد

آیین نامه داخلی کمیسیون اصل ۹۰ جهت کارآمد سازی بروز رسانی شد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس یازدهم گفت: آیین نامه داخلی کمیسیون اصل ۹۰ جهت کارآمد سازی بروز رسانی شد و اصلاحات صورت گرفت.

علی خضریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،در تشریح جلسه امروز(سه شنبه 31 تیرماه)کمیسیون اصل 90 مجلس گفت:با توجه به این که اصل نودم قانون اساسی رسیدگی به شکایت واصله طرز کار مجلس،قوه مجریه و قوه قضائیه را بر عهده قوه مقننه گذاشته بنابراین مجلس حق نظارت بر طرز کار خود و دیگر قوا را دارد.

وی ادامه داد: به همین دلیل به شکایات وارده در این زمینه رسیدگی می کند و در هر مورد که مربوط به عموم مردم جامعه باشد گزارش کار خود را در صحن علنی به اطلاع عامه  می رساند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم عنوان کرد:طبعا کلیه مواردی که موجب تضییع حقوق بیت المال یا اشخاص حقیقی و حقوقی شود حسب مورد، کمیسیون پرونده ها به قوه قضائیه یا مراجع زیر ربط ارسال می کند تا مقررات قانونی اعمال شود.

وی افزود: در همین خصوص با توجه به این که وظیفه قانونی اصل نودم مجلس  بر عهده کمیسیون اصل 90 قرار گرفته امروز اولین جلسه کمیته های پنج گانه جهت ارزیابی پرونده ها و تعیین شکایات وارده به کمیسیون که هنوز از دوره های قبل مفتوح مانده برگزار شد.

خضریان بیان کرد: مقرر شد تا به این پرونده ها به سرعت و در بازه زمانی کوتاه مدت توسط کمیته های مربوطه در کمیسیون اصل 90 رسیدگی شود.

وی ابراز کرد:  قرار شد تعیین اولویت های کمیته ها بر اساس مسائل و مشکلات کنونی مردم باشد و  این اولویت ها در صحن کمیسیون اصل 90 مطرح و تصویب شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس یازدهم عنوان کرد: در جلسه عصر امروز آیین نامه داخلی کمیسیون اصل 90 جهت کارآمد سازی بروز رسانی شد و اصلاحات صورت گرفت.

وی ادامه داد: مقرر شد تا ضمن بررسی اولویت های کمیته ها و دفاع کمیته ها از اولویت های کمیسیون تصویب انجام و به اطلاع هیئت رئیسه مجلس برسد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد