دوشنبه 20 فروردين 1403 , 21:370 نظر
0+
0-
کد خبر: 1494
| |

نقش غیرقابل حذف فناوری هسته‌ای

نقش غیرقابل حذف فناوری هسته‌ای

همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای و در ادامه نظارت بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی، موضوع پیگیری اجرای کامل ماده ۵ این قانون در جهت طراحی و عملیاتی کردن راکتور IR-۴۰ با هدف تولید رادیو ایزوتوپ بیمارستانی، در دستور کار کمیسیون اصل نود مجلس قرار گرفت.

موضوع فناوری هسته‌ای برخلاف تصور غیرتخصصی عده‌ای که صرفاً به عنوان کارت بازی مذاکره به آن نگاه می‌کنند و به همین جهت حاضر هستند برای رسیدن به مقاصد سیاسی، آن را قربانی کنند؛ نقش اصولی و غیرقابل حذف در پیشرفت کشور داشته و ان‌شاءالله خواهد داشت.

مجلس یازدهم با تصویب قانون اقدام راهبردی یک فضای امن و با اطمینان برای دانشمندان ایرانی ایجاد کرد تا به دور از تکانه‌های خارجی و نگاه‌های نامحرم، به انجام کارهای علمی خود برای توسعه این فناوری بپردازند. توسعه‌ای که در سال‌های اخیر به برکت خون شهدای هسته‌ای به دست آمده است.

همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای و در ادامه نظارت بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی، موضوع پیگیری اجرای کامل ماده ۵ این قانون در جهت طراحی و عملیاتی کردن راکتور IR-40 با هدف تولید رادیو ایزوتوپ بیمارستانی، در دستور کار کمیسیون اصل نود مجلس قرار گرفت.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد