یکشنبه 13 اسفند 1402 , 21:490 نظر
0+
0-
کد خبر: 1468
| |

خضریان:

مردم ایران علی‌رغم داشتن انتقادات و گلایه‌ها در انتخابات شرکت کردند

مردم ایران علی‌رغم داشتن انتقادات و گلایه‌ها در انتخابات شرکت کردند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم ایران علی‌رغم داشتن انتقادات و گلایه‌ها در انتخابات شرکت کردند چون اعتقاد مردم اصلاح امور در داخل و نه خارج از کشور است.

علی خضریان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفندماه و شکست پروژه تحریم گفت: جامعه ایران همواره نسبت به تعیین سرنوشت خود حساس بوده و در مقاطع مختلف نشان داده که برخلاف پیش‌بینی‌ها عمل می‌کند؛ انتخابات ۱۱ اسفندماه نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی ادامه داد: مردم ایران علی رغم داشتن انتقادات و گلایه‌ها در انتخابات شرکت کردند؛ چون اعتقاد مردم پیگیری اصلاح امور در داخل و نه خارج از کشور است لذا آنها با حضور در پای صندوق‌های رأی «تغییر» را پیگیری کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین بیان کرد: مردم در شرایطی در انتخابات مشارکت داشتند در کنار وجود فشارهای اقتصادی، دشمن از انواع شیوه‌های شناختی برای کاهش مشارکت استفاده ‌کرد. علاوه بر آن همچنان اثرات اجتماعی اغتشاشات سال ۱۴۰۱ را شاهد هستیم. تخریب‌های گروه‌های سیاسی نسبت به یکدیگر هم تأثیر منفی بر روی مشارکت گذاشت؛ در چنین شرایطی تلاش دشمن کاهش میزان مشارکت نسبت به انتخابات مجلس یازدهم در سال ۱۳۹۸ بود که این اتفاق رخ نداد.

خضریان در عین حال گفت: باید برای افزایش مشارکت در انتخابات‌ آینده، مجلس دوازدهم و دولت فعلی و مسئولان به دنبال رفع مشکلات مردم باشند. رقابت‌های انتخاباتی نباید تبدیل به دشمنی‌ها شود. از امروز همه منتخبان مردم باید در کنار یکدیگر با ایده‌های حکمرانی کارآمد به فکر رفع مشکلات مردمی باشند که با حضور در پای صندوق‌های رأی، دشمن را ناامید کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس یازدهم در خاتمه گفت: همچنین تلاش نخبگان، افراد مرجع و مسئولان داشتن رویکرد صدای واحد، امیدبخش، مسئولیت‌پذیر و به دور از سیاست‌های فامیلی و سیاست ورزی‌های رفاقتی در مناصب باید باشد تا در انتخابات بعدی شاهد حضور چشمگیرتر مردم باشیم.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد