دوشنبه 18 دي 1402 , 12:030 نظر
0+
0-
کد خبر: 1392
| |

خضریان:

برقی‌سازی بهترین گزینه برای کاهش آلودگی پایتخت است

برقی‌سازی بهترین گزینه برای کاهش آلودگی پایتخت است

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: برقی‌سازی بهترین گزینه برای کاهش آلودگی پایتخت است‌.

علی خضریان با تاکید بر اینکه آلودگی هوا معضلی است که کلانشهرها از جمله تهران آن درگیر هستند،‌ اظهار کرد: برای حل ریشه‌ای این موضوع قانون هوای پاک تصویب شده است. یکی از راهکارهای حل این معضل، را طبق تکلیف قانونی، برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است. برقی‌سازی ناوگان باید در کنار بقیه راه‌حل‌های مقابله با چالش آلودگی هوا دنبال شود.

وی با اشاره به سفر اخیر یک هیئت از مدیریت شهری ششم به کشور چین، به منظور نهایی کردن قرارداد خرید واگن قطار مترو، به نزدیک شدن تهران با هدف برقی‌سازی حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: براساس گزارش‌هایی که از سوی شهردار تهران ارائه شده است، علاوه بر نهایی شدن قرارداد 791 واگن، این هیئت نسبت به خرید ناوگان حمل و نقل عمومی برقی اقدام کرده است.

خضریان با یادآوری این نکته که در ادوار گذشته شاهد بودیم که مدیریت شهری و حتی اعضای دولت، در مواجهه با این معضل در پاسخ به افکار عمومی، منفعلانه عمل کرده و وجود تحریم ها را بهانه می‌کردند، تصریح کرد: گاهی شنیده می‌شد که مسئولان دولت و شهری از مردم می خواستند برای آمدن باد و باران و رفع موقت آلودگی هوا دعا کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در حالی که این معضل باید به صورت ریشه‌ای بررسی شده و راهکارهای منطقی ارائه و پیاده شود که برقی‌سازی بهترین گزینه برای کاهش آلودگی هوا و پیشرفت سطح حمل و نقل عمومی است.

وی با قدردانی از شهرداری تهران برای حل این کلان مسئله شهروندان تهرانی گفت: شهرداری تهران فراتر از تکالیف قانونی خود، به این گزینه مهم توجه کرده و در تعامل مناسبی که با دولت در این دوره برقرار کرده است برای تأمین مالی و نهایی شدن قراردادها تلاش می‌کند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد