دوشنبه 13 آذر 1402 , 00:110 نظر
0+
0-
کد خبر: 1334
| |

قانون بر زمین مانده هوای پاک

قانون بر زمین مانده هوای پاک

نماینده مردم تهران در برنامه تلوزیونی تهران ۲۰ بیان کرد: بر اساس گزارش‌ها تعداد مرگ و میر کل (همه علل) در بزرگسالان بالاتر از ۳۰ سال منتسب به آلاینده pm ۲.۵ طی سال ۱۴۰۰ در شهر تهران بطور میانگین ۶۳۹۸ نفر است.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی در برنامه تلویزیونی تهران۲۰ اظهار داشت: با اشاره به گزارش کمیسیون اصل نود پیرامون آلودگی هوا، دستگاه‌هایی که تکالیف خود را در قانون هوای پاک اجرا نکردند، خصوصاً سازمان محیط زیست که متولی اجرای ۶۰ حکم قانونی بوده و کمتر از ۱۰ درصد آن محقق شده است، به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

ضمن اینکه آلاینده اصلی هوا ذرات pm 2.5 هستند و حدود نیمی از روزهای پاییز و زمستان این شاخص بالای ۱۰۰ قرار گرفته است. همچنین باید به این نکته نیز توجه داشت که یکی از منابع مهم آلاینده pm 2.5 ذرات معلق طبیعی است و شرایط جغرافیایی ایران نیز به دلیل خشکی، سبب افزایش این ذرات می‌شود.

همچنین منابع متحرک با تولید ۴۵۳۷ تن ذرات میکرون، بیشترین سهم را در انتشار آلاینده‌ها دارند و بعد از آن صنایع با تولید ۱۸۶۴ تن، سهم دوم را داراست. انتشار ذرات غیر اگزوزی (سایشی) خودروها نیز با سهم ۴۸ درصدی انتشار ذرات معلق از جمله منابع آلاینده‌ای است که کمتر بدان توجه شده است.

نتایج نشان می­‌دهد، در سال ۱۴۰۰ بطور میانگین درصد مرگ منتسب به ذرات معلق در کشور برابر با ۱۲.۵۹ بوده است. بر اساس این گزارش تعداد مرگ و میر کل (همه علل) در بزرگسالان بالاتر از ۳۰ سال منتسب به آلاینده pm 2.5 طی سال ۱۴۰۰ در شهر تهران بطور میانگین ۶۳۹۸ نفر است.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد