دوشنبه 01 آبان 1402 , 21:000 نظر
0+
0-
کد خبر: 1287
| |

خضریان در تشریح نشست مجمع نمایندگان تهران با استاندار این استان مطرح کرد؛

جمعیت، تعیین حریم و حاشیه‌نشینی؛ مهم‌ترین مسائل استان تهران از نگاه نمایندگان

جمعیت، تعیین حریم و حاشیه‌نشینی؛ مهم‌ترین مسائل استان تهران از نگاه نمایندگان

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران مسئله تعیین حریم و جغرافیای مشخص شهر و استان تهران، سیاست‌های پذیرش جمعیت و گسترش حاشیه‌نشینی را عمده مسائلی خواند که نمایندگان در نشست این مجمع با استاندار تهران مطرح کردند.

علی خضریان، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست مجمع نمایندگان استان تهران در موضوع تعیین تکلیف اعتباراتی که در اختیار نمایندگان است،  با حضور علیرضا فخاری، استاندار تهران و معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران که در محل کمیسیون اصل نودم قانون اساسی برگزار شد، عنوان کرد: در این نشست نمایندگان اشاره‌ای به عمده مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی نظیر وضعیت آب، برق، تراکم جمعیت و گسترش حاشیه‌نشینی، مهاجرت بدون قاعده و برنامه از استان‌های دیگر کشور به تهران، افزایش اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز ساکن در تهران و دیگر شهرستان‌های استان، وضعیت پروژه‌های عمرانی و بیمارستانی، راه‌ها، سدها و ... تصویب شده در سفرهای رئیس جمهور به شهرستان‌های مختلف استان تهران اشاره کردند و مواردی به عنوان نمونه با ذکر جزئیات بیشتر از زبان نمایندگان  مطرح شد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: برخی نمایندگان از آمار بالای مصوبات سفر رئیس جمهور به مناطق استان که اجرایی نشده و موجب گله‌مندی مردم شده‌است، اشاره داشتند و خواستار عملیاتی شدن هر چه زودتر پروژه‌های مصوب سفرهای استانی رئیس‌جمهور -که عمدتاً نیازهای اولیه و کف خواسته مردم است- در بخش‌های مختلف استان بودند.

خضریان افزود: مسئله تعیین حریم و جغرافیای مشخص شهر و استان تهران از دیگر مسائلی بود که تعداد زیادی از نمایندگان به آن اشاره کردند. همچنین بحث سکونت اتباع افغانستانی و دیگر اتباع خارجی در شهر و استان تهران با جمعیت بیش از دو میلیون نفر و مسائل اقتصادی، امنیتی، اجتماعی پیرامون حضور آن‌ها در استان، از بحث‌های پر تکرار مطرح شده در این نشست بود و نمایندگان خواستار ساماندهی اصولی و درست مسئله اتباع خارجی در استان و کشور بودند. 

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران بحث اعتبارات و بودجه استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ استان تهران و نحوه تخصیص این اعتبار به بخش‌های مختلف را از دیگر موضوعات طرح شده در این نشست خواند و گفت: نمایندگان با اشاره به اعتبارات استان که در اختیار نماینده‌ها است، خواستار تعیین تکلیف هرچه سریعتر این اعتبارات و نحوه هزینه آن شدند.

خضریان اضافه کرد: نمایندگان در این نشست علاوه بر مسائل کلان استان به مسائل خردتر نظیر وضعیت بهداشتی مدارس، کیفیت کلاس‌های درس مدارس استان، فرسودگی ناوگان حمل و نقل داخل شهر، نانِ نانوایی‌ها هم پرداختند و پیشنهاد کردند برای حل مسائل استان، خود را معطل پروژه‌های بزرگ که تامین منابع مالی آن سخت و زمان‌بر است، نکنیم و کار را با حل مسائل کوچک مانند بهبود کیفیت مدارس و این قبیل موارد که به بودجه کلانی احتیاج ندارد، شروع کنیم.  

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران ادامه داد: در این نشست سیاست‌های پذیرش جمعیت تهران باید تغییر کند. وی افزود: در این نشست همچنین استاندار تهران و معاون وی گزارشی از میزان اعتبارات استانی، بخش تأمین شده و  نحوه توزیع آن بین ۱۶ شهرستان استان ارائه کردند.

خضریان با اشاره به اهمیت جلسات مشترک با مسئولان شهری و دولتی استانی گفت: بحث تهیه و بروزرسانی نظام اولویت‌ها که طی آن باید اولویت‌های مهم و قابل اجرای استان شناسایی و هر سال با توجه به اهمیت آنها اجرایی شوند، از مصوبات این نشست بود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در پایان جلسه نیز اعضای مجمع نمایندگان استان تهران ضمن تأکید بر لزوم خواستار تهیه یک گزارش دقیق از منابع و اعتباراتی مصرف شده در استان تهران طی سه سال اخیر و نشست مشترک با رئیس جمهور پیرامون ابرچالش‌های استان تهران شدند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد