یکشنبه 30 مهر 1402 , 14:540 نظر
0+
0-
کد خبر: 1284
| |

خضریان:

مسیر گفت‌و‌گو در سینمای کوتاه باز است

مسیر گفت‌و‌گو در سینمای کوتاه باز است

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: حضور کارگردان‌های جوانی که کار اولی یا دومی هستند، چشم‌اندازی از بروز و ظهور یک نسل در سینمای ایران حتی برای فیلم بلند را نشان می‌دهد. در مجموع وقتی جامعه در شرایط آرامش قرار می‌گیرد همه فکرها و دیدگاه‌ها در عرصه هنر می‌تواند بروز پیدا کند و مهم‌ترین پیام آرامش و بازگشت به شرایط رونق سینمای کوتاه در جشنواره امسال این است که مسیر گفت و گو باز است.

علی خضریان نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در پردیس سینمایی ملت و بازدید از بخش‌های مختلف چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران بیان کرد: در سینما مسائل اجتماعی قابلیت پرداخت پیدا می‌کند و مسیر گفت و گو از مسیر سینما باز است.

وی ادامه داد: من جشنواره‌ها را دنبال می‌کنم؛ نکته مثبت جشنواره امسال تهران اجتماعی شدن به معنای واقعی جشنواره و ارتباط آن با بدنه اجتماعی است و این ویژگی حکایت از این دارد که فیلم‌های کوتاه می‌توانند حتی در سطح گیشه نیز در آینده نزدیک نقش ایفا کنند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: حضور کارگردان‌های جوانی که کار اولی یا دومی هستند، چشم‌اندازی از بروز و ظهور یک نسل در سینمای ایران حتی برای فیلم بلند را نشان می‌دهد. در مجموع وقتی جامعه در شرایط آرامش قرار می‌گیرد همه فکرها و دیدگاه‌ها در عرصه هنر می‌تواند بروز پیدا کند و مهم‌ترین پیام آرامش و بازگشت به شرایط رونق سینمای کوتاه در جشنواره امسال این است که مسیر گفت و گو باز است. هنر به عنوان یکی از ابزارهای گفت‌وگو و به خصوص سینما به عنوان قلب تپنده این هنر وقتی جریان پیدا می‌کند، هم حرف‌ها گفته و شنیده و هم مشکلات بازنمایی می‌شود. مسائل اجتماعی قابلیت پرداخت پیدا می‌کند و این دقیقاً مقابل جریانی است که به صورت غیرعقلانی مطالبات را از مسیر خشونت طرح می‌کند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۲ در حال برگزاری است.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد