چهارشنبه 10 خرداد 1402 , 00:520 نظر
0+
0-
کد خبر: 1102
| |

در همایش ملی رویکردهای به فرصت ها و چالش های فضای مجازی بررسی شد:

سیاه نمایی و وارونه نمایی رسانه های غربی نسبت به مردم سالاری دینی

سیاه نمایی و وارونه نمایی رسانه های غربی نسبت به مردم سالاری دینی

نشست رویکردهای انتقادی به فضای مجازی که علی اصغر کیا رئیس دانشکده علوم ارتباطات ریاست این جلسه را به عهده داشت، روز دوشنبه، ۱خرداد ۱۴۰۲ در دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

مقاله وارونه نمایی مردم سالاری در رسانه غربی که توسط غلامرضا خواجه سروی، عضو هیات علمی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و علی خضریان ارائه شده بود ارائه شد.

خضریان گفت: بحث مردم سالاری و وارونه نمایی دینی انقلاب اسلامی در رسانه های غربی، را مورد بررسی قرار دادم؛ واقعیت این است که وقتی شما شاخص های مردم سالاری را بررسی می کنید، یک خلاء های نظری نسبت به مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی وجود دارد که آن را بررسی نکرده ایم.

وی ادامه داد: اما در همین وضعیت موجود هم، سیاه نمایی یا وارونه نمایی که در رسانه های غربی نسبت به مردم سالاری دینی صورت می گیرد، آنقدر گل درشت بوده که قابل اثبات است.

وی افزود: شما به نتایج اندیشکده های غربی نسبت به حوزه‌ی مردم سالاری دینی و دموکراسی غربی در ایران با برخی کشور ها مانند عربستان، امارات، اردن مقایسه می کنید، متوجه می شوید که پارامترها و امتیازاتی که در این حوزه برای جمهوری اسلامی و رهبران اسلامی در نظر گرفتند، به گونه ای است که آن را در سطح پایین تری قرار دادند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد