سه شنبه 29 فروردين 1402 , 17:420 نظر
0+
0-
کد خبر: 1077
| |

سخنگوی کمیسیون اصل نود:

مصوبات نظارتی کمیسیون درمورد استفاده از آب‌های آلوده درکشت محصولات خوراکی اجرا نمی شود

مصوبات نظارتی کمیسیون درمورد استفاده از آب‌های آلوده درکشت محصولات خوراکی اجرا نمی شود

سخنگوی کمیسیون اصل نود اظهار داشت: مصوبات کمیسیون در مورد استفاده از آب‌های نامتعارف و آلوده درکشت محصولات خوراکی به درستی اجرا نمی شود لذا کمیسیون مجدد به موضوع ورود و گزارش آنرا تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد.

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در گفت و گو با اشاره به بررسی شکایت واصله به کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص استفاده از آب‌های نامتعارف و آلوده در کشت محصولات خوراکی اظهار داشت: کمیسیون در ابتدای فعالیت خود در مجلس یازدهم برای ساماندهی، رصد و رسیدگی بهتر به مشکلات کشور بر مبنای شکایات واصله اقدام به تشکیل کارگروه‌های تخصصی کرد که کارگروه امنیت غذایی از جمله این موارد بود.

وی افزود: امنیت غذایی و سلامت آن مورد تأکید مقام معظم رهبری و مصرح در قوانین بالادستی است و یک مسئله درجه یک است که نباید از آن غفلت شود. در همین چارچوب و پیرو وصول گزارش‌هایی مبنی بر ادامه استفاده از فاضلاب و آب‌های آلوده و نامتعارف برای کشت محصولات کشاورزی در استان تهران و برخی استان‌های کشور که گزارش‌های اولیه آن در سال گذشته ارائه شده بود کارگروه امنیت غذایی این موضوع را در دستور کار خود قرار داد. و پس از آن با تشکیل جلسه کارشناسی اقدامات دستگاه‌های اجرایی در خصوص مصوبه مورخ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ هیئت وزیران مورد رسیدگی دقیق کمیسیون قرار گرفت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در ادامه مصوباتی در این خصوص به دستگاه‌ها ابلاغ شد و با رصد متناوب و مرحله‌ای پرونده مشخص شد که مصوبات جلسه مذکور و همچنین اجرای مفاد مصوبه هیأت وزیران به درستی صورت نمی پذیرد؛ لذا مجدداً با دعوت از تمامی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظارتی مرتبط جلسه‌ای در محل کمیسیون اصل نودم قانون اساسی تشکیل شد و با استماع اظهارات اطراف موضوع مشخص شد که اطلاعات آمار و تحلیل دستگاه‌ها با یکدیگر تطابق کامل ندارد و همچنین موانع جدیدی نظیر ردیف‌های اعتباری و عدم هماهنگی و مدیریت واحد برای دستگاه‌ها در مسیر اجرایی شدن مصوبات قبلی پدیدار شده است.

خضریان با اشاره به گزارش کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص استفاده از آب‌های نامتعارف و آلوده در کشت محصولات خوراکی و قرائت آن در صحن مجلس افزود: این گزارش شامل راهکارهایی نظیر لزوم تدوین و احصاء و دریافت آمار و اطلاعات دقیق و مستند از تمامی دستگاه‌های ذی ربط و تدوین استانداردهای علمی برای پساب و روان آبها در مبدا و مقصد است که در گزارش مشروح تبیین و اقدامات کمیسیون و نتایج حاصله و پیشنهادهای مرتبط تشریح خواهد شد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد