سه شنبه 22 فروردين 1402 , 14:190 نظر
0+
0-
کد خبر: 1076
| |

توافق با آژانس درصورتی که دارای بندهایی برخلاف قانون اقدام راهبردی باشد غیرقابل نهایی شدن است

توافق با آژانس درصورتی که دارای بندهایی برخلاف قانون اقدام راهبردی باشد غیرقابل نهایی شدن است

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی گفت: توافق در حال انجام بین کشورمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی در صورتی که دارای بندهایی برخلاف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باشد، غیرقابل نهایی شدن است.

علی خضریان در تشریح جلسه این کمیسیون در مورد نظارت بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها اظهار داشت: این جلسه با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان برگزار و آقای اسلامی گزارشی از گفت و گوی‌های اخیر انجام شده بین مسئولین کشورمان با دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاونان آژانس و محتوای توافق در حال انجام با آژانس ارائه کرد.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی افزود: بر اساس گزارش ارائه شده برخی از بندهای توافق در حال انجام سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هنوز نهایی نشده، برخلاف قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها است. لذا مقرر شد رئیس سازمان انرژی اتمی گزارش کاملی از بندهای در حال توافق و جزئیات توافق را در اختیار کمیسیون اصل نود قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه توافق در حال انجام بین کشورمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی در صورتی که دارای بندهایی برخلاف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باشد، غیرقابل نهایی شدن می‌باشد، گفت: کمیسیون اصل نود به رئیس سازمان انرژی اتمی متذکر شده است تا در صورتی که بندهای خلاف قانون در توافق در حال انجام دارای مجوز از نهادهای بالادستی است، می‌بایست مستندات و مجوز آن به کمیسیون اصل نود ارایه شود.

خضریان در پایان گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی است و کمیسیون اصل نود، اجرای کامل و دقیق آن را از دستگاه‌های مسئول پیگیری خواهد کرد و هرگونه تخلف دستگاه‌ها از آن را براساس همان قانون به دستگاه قضایی ارجاع خواهد داد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد