شنبه 15 بهمن 1401 , 17:290 نظر
0+
0-
کد خبر: 1029
| |

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی:

شهید سلیمانی گفتمان انقلاب اسلامی را محدود به مرز جغرافیایی نمی‌کرد

شهید سلیمانی گفتمان انقلاب اسلامی را محدود به مرز جغرافیایی نمی‌کرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد شهید سلیمانی مسئله گفتمان انقلاب اسلامی را محدود به مرز جغرافیایی نمی‌کرد و معتقد بود اندیشه و فکر می‌تواند به صورت جهانی دیده شود.

علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در اولین اجتماع فرهنگیان استان تهران با عنوان «معلم مکتب سلیمانی بودن» در حرم حضرت عبدالعظیم‌حسنی (ع)، بیان کرد: شهید سلیمانی مسئله گفتمان انقلاب اسلامی را محدود به مرز جغرافیایی نمی‌کرد؛ حاج قاسم این هدف و مضمون را نهادینه کرد که اندیشه و فکر هم می‌تواند به صورت جهانی دیده شود؛ چرا که اگر قرار است مقاومت در میدان عمل فراتر از مرز دیده شود، اندیشه انقلاب اسلامی هم باید فراتر از آن دیده شود.

وی در ادامه گفت: آنچه برای سردار حائز اهمیت بود، تشکیلات جمعی با مضمون انجام و ساماندهی فعالیت‌های جمعی و تشکیلاتی در مدارس کشور بود؛ دلیل پیوستگی در پیمودن مسیر توسط سپاه مقتدر قدس پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، اهمیت بخشیدن به امور تشکیلاتی توسط سردار انقلاب بود؛ می‌توان در اشاره به ویژگی‌های بارز حاج قاسم، به اخلاص اشاره کرد؛ بدان معنی که وی از کارهای نمایشی گریزان بود؛ در همین راستا، اگر مسئولی چند برابر اقدامش، به تصویر‌سازی و تبلیغ گزارش و ... بپردازد، با مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی فاصله پیدا می‌کند.

خضریان تصریح کرد: شهید سلیمانی، هرگز تنش را به جامعه انتقال نمی‌داد؛ زمانی که کار در جبهه مقاومت به تار مویی بند می‌شد جامعه آن تنش را احساس نمی‌کرد؛ مسئولی که در مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی، تنش را به جامعه منتقل می‌کند و از رفع مشکلات با اتخاذ تدابیر ویژه اجتناب می‌کند، در حال دور شدن از مکتب حاج قاسم سلیمانی است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: حاج قاسم به معنای واقعی، مسئولیت‌پذیر بود؛ هر اقدامی که توسط سردار انجام می‌شد با تعهد و قبول مسئولیت تمام، انجام می‌گرفت؛ فاصله گرفتن از مکتب سردار یعنی، مسئولینی که در بزنگاه‌های مشکلات شانه خالی می‌کنند و مسئولیت را به شخص دیگری واگذار می‌کنند.

خضریان بیان کرد: شهید سلیمانی، هیچ‌گاه عملگرایانه و بدون تدبیر و تفکر، در مسائل حساس منطقه اقدام نمی‌کرد؛ شعارهای سال ۸۸ توسط عده‌ای غرب‌گرا تحت عنوان نه غزه و نه لبنان، ذره‌ای در مسیر حاج قاسم تردید ایجاد نکرد، تحت فشار رسانه‌ای قرار نگرفت و تنها مصمم‌تر به مسیر خود ادامه داد.

وی در پایان گفت: حاج قاسم نه تنها اطاعت مطلق از ولی‌فقیه داشت بلکه یار و یاور ولی‌فقیه و خود را سرباز ولی‌فقیه می‌دانست؛ این سردار بزرگوار، عکس یادگاری یا پروژه انتخاباتی ما نیست، حاج قاسم یک مکتب است.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد