جمعه 30 دي 1401 , 11:220 نظر
0+
0-
کد خبر: 1007
| |

خضریان در تشریح مصوبات سفر نظارتی به استان خراسان رضوی؛

از تسهیل تکمیل آزادراه مشهد به چناران تا گازرسانی به روستاهای محروم

از تسهیل تکمیل آزادراه مشهد به چناران تا گازرسانی به روستاهای محروم

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی مصوبات سفر نظارتی خود به همراه نایب رییس قوه مقننه به شهرستان‌های چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز را تشریح کرد.

علی خضریان در تشریح نظارت میدانی روز پنجشنبه خود به همراه علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، مجتبی رضاخواه عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس و حسین امامی راد نماینده مردم چناران، گلبهار، طرقبه و شاندیز در مجلس یازدهم از شهرستان‌های این حوزه انتخابیه در استان خراسان رضوی گفت: در نشست جمع‌بندی این سفر نظارتی یک روزه که در محل فرمانداری طرقبه برگزار شد، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، شرکت ملی گاز ایران و شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید مکلف شدند پیرو دستور وزیر نفت، گازرسانی به روستای بُقمِچ را حداکثر ظرف مدت یک ماه آغاز کنند و این پروژه حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۲ توسط شرکت گاز طراحی و اجرا شود.
عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در این راستا اظهار کرد: همچنین اداره کل راهداری استان با توجه به شرایط کوهستانی محور مجوز اجرای لوله در منتهی الیه آسفالت جاده زیر قنو را صادر خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه مقرر شد جهت گازرسانی به روستای اسلام ­آباد گلبهار، فرماندار این شهرستان حداکثر تا یک هفته، نقشه طرح هادی این روستا را به شرکت گاز استان ارسال کند و شرکت گاز از منتهی ­الیه حریم خط لوله، گازرسانی را اجرایی کنند، افزود: در این میان مقرر شد جهت گازرسانی به روستای حیطه زشک شاندیز، فرماندار منطقه حداکثر تا یک هفته، نقشه موجود روستا را به شرکت گاز استان ارسال و اداره کل راهداری مجوز مربوطه را حداکثر تا یک هفته صادر کند.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: در این نشست مقرر شد سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­‌ای جهت مشارکت در تعریض و روکش آسفالت بلوار شهدای چناران ۱۵۰ تن قیر به شهرداری چناران تخصیص دهد و اداره کل راه و شهرسازی استان نیز با واگذاری زمین مورد نیاز برای احداث راهدارخانه مرکزی طرقبه و شاندیز موافقت کند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با اشاره به مصوبات دیگر این سفر نظارتی، گفت: مقرر شد زیرسازی و ابنیه فنی جاده کاهو به گلمکان به طول ۳.۵ کیلومتر، زیرسازی محور گلمکان به گلبهار به طول ۴ کیلومتر و آسفالت، زیرسازی و ابنیه جاده روستای ساغِشک به شهرک صنعتی به طول حدود ۵ کیلومتر توسط فرمانداری انجام و آسفالت و باکس توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده­ای کشور اجرا شود.
خضریان تشریح کرد: در این جلسه مقرر شد قیر مورد نیاز برای آسفالت راه روستایی قرق چناران مشروط به سکونت بیش از ۲۰ خانوار توسط سازمان راهداری تأمین شود و ساماندهی و ایمن­ سازی تقاطع­‌های روستایی با بزرگراه چناران در ۵ تقاطع و روشنایی توسط سازمان راهداری اجرا شود. همچنین روشنایی روستای سیدآباد توسط سازمان راهداری اجرا خواهد شد. تأمین شبکه برق نیز توسط فرمانداری چناران پیگیری و اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به تعهدات معاونت اجرایی ریاست جمهوری، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور و معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی، بانک تجارت، بانک مسکن، اظهار کرد: مقرر شد جهت تکمیل آزادراه مشهد به چناران با اولویت قطعه دوم، آستان قدس رضوی و دولت بالمناصفه مشارکت کنند. تملک اراضی به میزان هزار میلیارد تومان بر عهده دولت خواهد بود. مقرر شد جهت اخذ تسهیلات ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، جلسه‌ای با حضور مدیران بانک تجارت و بانک مسکن برای ۴۶۰ میلیارد تومان در مجلس شورای اسلامی برگزار شود.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس در این رابطه افزود: همچنین مقرر شد با پیگیری از معاون اجرایی رییس جمهور، اعتبارات مصوبات سفر ریاست محترم جمهور با قید فوریت پرداخت شود. شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور نیز متعهد شد به هر میزانی که مورد نیاز باشد، قیر در اختیار این طرح قرار دهد. آسفالت ۷ کیلومتر از این محور نیز تا پایان اردیبهشت ۱۴۰۲ به اتمام خواهد رسید.
این نماینده مردم در مجلس یازدهم بیان کرد: مقرر شد جهت احداث بزرگراه طرقبه به شاندیز، نامه ‌ای به معاون اجرایی رییس جمهور تنظیم شده تا مصوبه ۱۰۰ میلیارد تومانی در سفر ریاست جمهوری با اولویت پرداخت شود. همچنین مقرر شد افزایش اعتبار این طرح در بودجه ۱۴۰۲ نیز پیگیری شود.
خضریان در ادامه با اشاره به مصوبات مرتبط با شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید و آستان قدس رضوی و سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: مقرر شد مجوز اوراق صکوک طرح احداث قطار برقی مشهد-گلبهار به میزان ۳۵۰ میلیارد تومان، توسط شرکت عمران شهر­های جدید و نماینده حوزه انتخابیه پیگیری شود و شرکت عمران شهرهای جد
۱۸:۰۹

ید، احداث پل امام رضا(ع) در ورودی گلبهار را حداکثر تا خرداد ۱۴۰۲ به اتمام برساند.
وی اذعان کرد: همچنین مقرر شد وزیر راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در زمینه تخصیص ۸۰ هکتار زمین وزارت راه و ۱۲۰ هکتار متعلق به آستان قدس رضوی برای استفاده در طرح متروی مشهد-گلبهار برای مولدسازی را حداکثر تا یک ماه بررسی و تعیین تکلیف کنند.
خضریان در راستای مصوبات این سفر نظارتی، تصریح کرد: مقرر شد فاز اول راه اندازی آرامستان گلبهار حداکثر تا شهریور ۱۴۰۲ توسط شرکت عمران انجام و حداکثر تا ۱۰ روز در صورت درخواست بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، زمین مورد نیاز برای احداث بیمارستان در اختیار این بنیاد قرار گیرد.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک­‌های صنعتی ایران مکلف شد جهت تکمیل تصفیه­ خانه شهرک صنعتی چناران، ۵ میلیارد تومان توسط استانداری و ۵ میلیارد تومان توسط شرکت شهرک­‌های صنعتی تخصیص دهند، افزود: در این میان جهت آسفالت راه ورودی شهرک صنعتی چناران، ۱۵۰ تن قیر نیز توسط شرکت شهرک­‌های صنعتی در اختیار شهرداری چناران قرار داده می‌شود. شهرداری و فرمانداری نیز متعهد شدند مسیر ورودی شهرک را تعریض کنند.
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین در این نشست مقرر شد با پیشنهاد شرکت شهرک‌های صنعتی، شورای برنامه­ ریزی استان، مجوز توسعه شهرک­‌های صنعتی طوس و ماشین­ ابزار را ویژه شرکت­‌های دانش بنیان صادر کند.
خضریان در ادامه این گفتگو با اشاره به تعهدات شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، گفت: جهت حل مشکل فاضلاب روستایی بغمج، مقرر شد افزوده­ شدن این روستا به موافقت­نامه ریالی سازمان برنامه و بودجه پیگیری و درخواست شود و در صورت موافقت و تخصیص اعتبار، طرح فاضلاب این روستا شروع شود. همچنین مقرر شد جهت تجهیز چاه، برق­ رسانی و احداث مخزن گلمکان که از محل اعتبارات استان با برآورد اعتبار اولیه ۱۲ میلیارد تومان آغاز شده و ۵۰ درصد هزینه از محل اعتبارات تنش آبی توسط شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و ۵۰ درصد توسط اعتبارات شورای برنامه‌ریزی استان تامین و تا پایان سال مالی ۱۴۰۱ به اتمام برسد. و تملک زمین و رفع معارضین توسط فرمانداری حل و فصل خواهد شد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری گلبهار از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌کند، مقرر شد شرکت آب و فاضلاب در قبال تحویل آب شرب به قیمت کارشناسی به شرکت آلیس به عنوان سرمایه­‌گذار بخش خصوصی، پساب تصفیه­ خانه فاضلاب گلبهار را تحویل شهرداری کند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد: بنا به پیشنهاد شهرداری طرقبه، مقرر شد تفاهم ­نامه سه­ جانبه پیشنهادی بین شرکت آب منطقه‌ای، شرکت آب و فاضلاب و شهرداری طرقبه مبنی بر سرمایه­ گذاری بخش خصوصی با واگذاری بلندمدت، در وزارت نیرو مطرح و پس از تصویب اجرایی شود و عواید آن برای تکمیل شبکه فاضلاب شهری طرقبه هزینه شود.
وی با اشاره به تکالیف مقرر شده برای معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران و سازمان برنامه و بودجه، گفت: در این راستا مقرر شد جهت تکمیل بیمارستان گلبهار، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حداکثر تا پایان سال، ۲۵ میلیارد تومان و سازمان برنامه و بودجه کشور مبلغ ۱۵ میلیارد تومان تخصیص دهد. همچنین مقرر شد هیئت امنای صرفه­ جویی ارزی، بعد از رسیدن طرح به ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، خرید و تحویل تجهیزات بیمارستانی را آغاز کند. پس از رسیدن بیمارستان به ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی نیز چارت این بیمارستان ابلاغ و تامین خواهد شد.
خضریان بیان کرد: همچنین مقرر شد پیرو قول مساعدت توسط وزیر بهداشت، تجهیزات مورد نیاز به فضاهای بیمارستانی چناران، طرقبه، شاندیز و گلمکان حداکثر تا یک هفته تحویل مراکز مربوطه شود.
این نماینده مجلس با اشاره به اینکه شرکت بازآفرینی شهری ایران مکلف شد ۳۰۰ تن قیر مازاد بر موارد مصوب قبلی، جهت آسفالت معابر هدف بازآفرینی مصوب در اختیار شهرداری چناران قرار دهد، عنوان کرد: هچنین مقرر شد ۱۰۰ تن قیر جهت آسفالت معابر هدف بازآفرینی مصوب، در اختیار شهرداری طرقبه قرار گیرد.
نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: در این نشست جمع بندی مقرر شد هزینه طرح بازآفرینی شهری ویژه برای محلات مصوب هدف بازآفرینی طرقبه توسط شرکت بازآفرینی شهری پرداخت شود و نهایتاً ۱۰۰ تن قیر در اختیار شهرداری شاندیز قرار گیرد. اجرای این بند منوط به ارائه گزارش ۹۰ تن تخصیص یافته قبلی از سوی شهرداری شاندیز است.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد