شنبه 12 شهريور 1401 , 22:300 نظر
0+
0-
کد خبر: 880
| |

سانسور خبر افتتاح طرح عظیم آبرسانی غدیر در روزنامه‌های زنجیره‌ای

حل مشکل آب خوزستان خوشحالی مردم، عزای غربگراها

حل مشکل آب خوزستان خوشحالی مردم، عزای غربگراها

با آنکه افتتاح طرح عظیم آبرسانی غدیر برطرف‌کننده بحران و نارضایتی مردم خوزستان بود، ولی در رسانه‌های مدعی اصلاحات فاقد ارزش خبری بود!

علی خضریان نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد دلایل سانسور خبر پروژه غدیر گفت: آنچه در موضع رسانه جای تامل دارد این است که رسانه‌ها معمولا اخبار را با اهداف و نیاتی اصطلاحا دروازه بانی می‌کنند. البته برخی اخبار آن‌قدر مهم هستند که می‌دانیم بدون شک باید در رسانه‌های مختلف حضور داشته باشند. به گمانم پروژه عظیمی مانند پروژه غدیر که باعث خشنودی دل مردم شریف خوزستان شد یکی از همان خبرهای بسیار مهم است.
نماینده مردم تهران تصریح کرد: دست کم اصلاح‌طلبان که در ادوار مختلف و برای اهداف حزبی و جناحی ظاهرا سنگ مردم خوزستان را به سینه می‌زدند (مانند فقره ریزگردها) باید برای حفظ ظاهر هم که شده این خبر را منتشر می‌کردند تا آن اشک ریختن‌های گذشته «اشک تمساح» تعبیر نشود.
وی افزود: در مورد دروازه بانی خبر این نکته ضروری است که این دروازه بانی با معیارهایی در هر رسانه‌ای انجام می‌پذیرد. خود دروازه بانی خبر یعنی اینکه مسئولان رسانه تصمیم می‌گیرند کدام خبرها منتشر شود و کدام منتشر نشود. خب طیف موسوم به اصلاح‌طلب اگر می‌آمد و پروژه غدیر را به صورت درست پوشش می‌داد یعنی اینکه می‌گفت دولت آقای رئیسی در عرض یک‌سال پروژه‌ای را که ارزیابی اتمام آن چندین سال پیش‌بینی شده بود را تمام کرده است.
خضریان گفت: اگر به عملکرد رسانه‌های اصلاح‌طلب در همین فقره مشکلات پیش آمده برای آب شرب چند شهر نگاه کنیم می‌بینیم که آنها در مورد شهرکرد و سپس در مورد همدان مشکلات را با آب و تاب و به سرعت گزارش می‌کردند و حتی در برخی مواقع به بیان مبالغه‌آمیز از مشکلات روی می‌آوردند. همین رسانه‌ها اما وقتی مشکل آب شرب شهرکرد در زمانی بسیار کم و کار جهادی بسیار خوب به پایان رسید خبری از این بخش ماجرا منعکس نکردند. این نشان می‌دهد که معیار اصلاح‌طلبان برای انعکاس خبرهایی از این دست این است که کدام خبر سیاه‌نمایی دارد، نا امیدی نسبت به دولت و نظام ایجاد می‌کند، روح و روان مردم را تخریب می‌کند و...
عضو کمیسیون اصل 90 تاکید کرد: در عوض این رسانه‌ها خبرهای امیدبخش از حل شدن مشکلات پیش آمده را پوشش نمی‌دهند چرا که اگر پوشش دهند آن وقت باید بگویند که دولت انقلابی پروژه‌ای را که در شهرکرد حداقل 3ماه زمان می‌خواست در عرض چند روز به پایان رساندند. اگر این را بگویند که عملا آن وقت مخاطبان آنها به مقایسه عملکرد دولت آنها در 8سال گذشته و عملکرد دولت فعلی می‌پردازد و... اگرچه حتی اگر این جماعت هم به سانسور این اخبار بپردازند مخاطبانشان بالاخره از اخبار مطلع خواهند شد و آن وقت است که متوجه این موضوع می‌شوند که اصلاح‌طلبان تنها شعارها و حرف‌های ویترینی قشنگ سر می‌دهند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد