دوشنبه 07 شهريور 1401 , 17:500 نظر
0+
0-
کد خبر: 874
| |

فسادستیزی با مدل بنی صدری و حذف مردم امکان‌پذیر نیست

 فسادستیزی با مدل بنی صدری و حذف مردم امکان‌پذیر نیست

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: برای فسادستیزی نمی‌شود با مدل بنی صدری به مردم بگوییم شما تشریف ببرید خانه‌هایتان ما خودمان با ارتش رسمی کشور جنگ را اداره می‌کنیم و این در حالی است که مدل امام اینگونه نبود.

علی خضریان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بیست و هفتمین دوره طرح ولایت دانشجویی سازمان بسیج دانشجویی که در مشهد مقدس در حال برگزاری است، گفت: مکتب امام خمینی (ره) یک مکتب زنده است با این وجود اگر قرار است در گام دوم انقلاب اسلامی کشور را به پیش ببریم نسخه پیشبرد اهداف انقلاب حتما بر مبنای مکتب امام قابل اجرا و پیاده سازی است.

وی با تاکید بر اینکه برای فساد ستیزی نمی‌شود با مدل بنی صدری به مردم بگوییم شما تشریف ببرید خانه هایتان ما خودمان با ارتش رسمی کشور جنگ را اداره می‌کنیم و این در حالی است که مدل امام اینگونه نبود، افزود: دو رویکرد در موضوع مقابله با فساد وجود دارد و هر کدام از این رویکرد‌ها عملکرد خاص خود را دارند؛ که یک رویکرد مبارزه با فاسد است که سوال اصلی آن این است که چه کسی فساد انجام داده باید بگردیم فاسد را پیدا کنیم و به برخورد با او بپردازیم. رویکرد دومی هم وجود دارد که روی نحوه و انگیزه ایجاد فساد‌ها متمرکز می‌شود و سوال اصلی این رویکرد هم بر مبنای چرایی و چگونگی است به این معنا که چرا فلان فساد در فلان دستگاه و مجموعه رخ داده است.

خضریان با بیان اینکه سوالی که وجود دارد، این است که مجموعه‌های دانشجویی و مطالبه گر چقدر از داده‌های شفاف استفاده می‌کنند تا به مطالبه شفافیت‌های جدید بپردازند، تصریح کرد: در جا‌هایی فساد ایجاد می‌شود که منافع فردی افراد با منافع جمعی هم راستا نباشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط بین سه ضلع جریان دانشجویی، اندیشکده‌ها ورسانه‌ها برای آگاهی بخشی، مطالبه گری و ایجاد راهکار برای مبارزه با سازوکار‌های فسادزا باید با هم برقرار شود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد