چهارشنبه 02 شهريور 1401 , 19:300 نظر
0+
0-
کد خبر: 867
| |

رفع کمبود سرانه آموزشی منطقه ۱۹ و اتخاذ تصمیماتی برای حل معضلات ترافیکی منطقه کریم‌آباد، مرتضی‌‌گرد و صالح‌آباد

رفع کمبود سرانه آموزشی منطقه ۱۹ و اتخاذ تصمیماتی برای حل معضلات ترافیکی منطقه کریم‌آباد، مرتضی‌‌گرد و صالح‌آباد

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح مصوبات نظارت میدانی اعضای مجمع نمایندگان استان تهران به منطقه ۱۹ گفت: در این بازدید که با همراهی مسئولان انتظامی و قضایی استان برگزار شد، تصمیماتی برای حل مشکلات فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، بهداشتی و رفاهی منطقه ۱۹ تهران و روستاهای کریم آباد، صالح آباد و مرتضی‌گرد، شهرک رسالت و بخش آفتاب اتخاذ شد.

علی خضریان سخنگوی مجمع نمایندگان تهران در تشریح مصوبات نظارت میدانی از روستاهای کریم‌آباد، صالح‌آباد، مرتضی‌گرد و شهرک رسالت در بخش آفتاب که به همراه سیدرضا تقوی رئیس مجمع نمایندگان، سیدعلی یزدی‌خواه نماینده مجلس، علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان تهران، علیرضا جعفری شهردار منطقه ۱۹، مسئولان فرمانداری تهران و بخش آفتاب و دیگر مسئولان ادارات دولتی در مسجد امام حسن(ع) روستای کریم‌آباد برگزار شد، اظهار داشت: در جلسه جمع‌بندی این بازدید با توجه به اظهار گلایه مردم ساکن در محدوده دکل‌های برق فشار قوی، مقرر شد انتقال دکل‌های برق فشار قوی در دو فاز طی سال‌ جاری و برای روستای صالح‌آباد شرقی نیز حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ صورت گیرد.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد به منظور ساماندهی خط اتوبوسرانی شهرک رسالت به مقصد محمدیه و مترو علی‌آباد ضمن افزایش ۴ دستگاه اتوبوس و تعمیرات اساسی ناوگان اتوبوسرانی برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم جهت فعالیت ۱۴ دستگاه اتوبوس صورت گرفته و نتیجه آن به فرمانداری تهران ظرف مدت ۴۵ روز اعلام شود. ضمن اینکه مقرر گردید تکمیل پروژه ساماندهی فاضلاب روستاهای رسالت، صالح آباد و کریم آباد از ابتدای شهریور ماه آغاز و تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.
سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی مردم در منطقه ۱۹ تهران قطعی‌های مربوط به آب شرب می‌باشد که مقرر گردید بازسازی و نوسازی مخازن و خط لوله آبرسانی مرتضی‌گرد به طول ۱۰ کیلومتر تا پایان سال ۱۴۰۱ انجام و مخازن ذخیره آب شرب که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته تا پایان سال احداث شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد و شهرداری منطقه ۱۹ موظف به همکاری با این پروژه و عدم ممانعت از اجرا است. ضمنا مقرر گردید موضوع تأمین اعتبارات مورد نیاز پروژه فاضلاب از سوی مجمع نمایندگان استان تهران پیگیری و حل شود. همچنین با عنایت به مشکلات مردم در موضوع کمبود پارکینگ در بازار این بخش، مقرر شد در خصوص احداث پارکینگ روستای صالح آباد نیز حداکثر طی ۱۰ روز آینده نشستی با حضور مدیران و مسئولان ذیربط توسط معاون عمرانی و فرماندار تهران برای بررسی این موضوع تنظیم شود.
خضریان در خصوص دیگر مصوبات این نظارت میدانی نمایندگان تهران در مجلس یازدهم خاطرنشان کرد: موضوع طرح آبیاری بوستان شهدای صالح‌آباد حداکثر طی ۱۰ روز آینده توسط شهرداری منطقه ۱۹ به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین با توجه به کمبود مراکز بهداشت در بخش آفتاب مقرر گردید معاون امور هماهنگی عمرانی فرماندار تهران طی ۱۰ روز آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه علوم پزشکی تهران و خیرین صالح‌آباد برگزار کرده و برای احداث درمانگاه برنامه‌ریزی‌ شود.
عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران افزود: همچنین مصوب شد حوزه قضایی بخش آفتاب در خصوص اراضی مورد اختلاف روستای کریم آباد در اسرع وقت در یک شعبه ویژه بررسی و موضوعات را تعیین تکلیف کند. همچنین زمین مناسب برای احداث ساختمان حوزه قضایی بخش آفتاب حداکثر تا ۱۰ روز آینده جانمایی شود و طی یک هفته آینده نیز برای احداث سالن ورزشی بخش آفتاب بخشدار این منطقه طرحی را تدوین و به بنیاد مسکن ارسال کرده و بنیاد مسکن نیز طی مدت یک ماه نسبت به الحاق عرصه در نظر گرفته شده برای سالن ورزشی و سالن مدیریت بحران و درمانگاه اقدام نماید.ضمنا مقرر شد طی ۱۰ روز آینده جلسه‌ای در فرمانداری تهران با هماهنگی معاونت عمران فرماندار و با حضور بخشدار بخش آفتاب برای ساماندهی اراضی تعاونی مسکن بسیجیان آفتاب و رسالت و همچنین تعیین تکلیف مسائل مرتبط با اراضی این بخش‌ها تشکیل شود.
خضریان با اشاره به فقدان امکانات هلال احمر و بهزیستی در منطقه ۱۹ و همچنین ضعف زیرساخت‌های تحصیلی در منطقه مرتضی‌گرد خاطر نشان کرد: برای حل این مشکلات قرار شد فرمانداری تهران این مسائل را پیگیری نماید و در ابتدای سال تحصیلی آتی یعنی مهرماه ۱۴۰۱ در مقاطع تحصیلی کار و دانش دخترانه، ابتدایی و دور دوم متوسطه پسرانه در روستای مرتضی‌گرد توسط آموزش و پرورش منطقه ۱۹ تجهیز و به بهره‌برداری برسد. همچنین دو قطعه زمین آموزشی نیز توسط بنیاد مسکن برای احداث مدرسه تحویل آموزش و پرورش شود و با توجه به لزوم تأمین سرانه آموزشی در روستای خلازیر و بهبود شبکه آموزشی و تعیین تکلیف تغییر کاربری اراضی آموزشی به مسکونی اقدام شود.
وی در بخش پایانی صحبت‌های خود در خصوص مصوبات عمرانی بازدید نظارتی اعضای مجمع نمایندگان استان تهران به منطقه ۱۹ گفت: قرار شد معاون امور هماهنگی فرماندار تهران طی حداکثر یک ماه آینده جلسه‌ای با مالکان طرح تقاطع غیرهمسطح شهید هاشمی برای بهره‌برداری از این پروژه نیمه کاره به منظور رفع مشکلات معارضین برگزار نماید و موضوع ترافیک روستای صالح آباد غربی و پلیس راهور منطقه ۱۹ طی یک ماه آینده بررسی شود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد