دوشنبه 10 مرداد 1401 , 14:150 نظر
0+
0-
کد خبر: 842
| |

خضریان در تشریح نظارت میدانی در منطقه ۵ تهران:

ساماندهی وضعیت راه و فاضلاب منطقه ۵ تهران تا پایان سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲/ انتقال صنف مشاغل مزاحم از منطقه

ساماندهی وضعیت راه و فاضلاب منطقه ۵ تهران تا پایان سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲/ انتقال صنف مشاغل مزاحم از منطقه

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در تشریح نظارت میدانی در مسجد نظام‌مافی واقع در منطقه ۵ تهران با حضور تعدادی از نمایندگان و مسئولان، گفت: در این نشست مشکلات منطقه بررسی و مصوباتی برای حل مهم‌ترین آنها به تصویب رسید.

علی خضریان در تشریح نظارت میدانی تعدادی از اعضای مجمع  نمایندگان تهران از منطقه ۵ و نشست جمع‌بندی آن که در مسجد نظام‌مافی با حضور وی، غلامحسین رضوانی، مجتبی رضاخواه، سمیه رفیعی، معاون استاندار و فرماندار تهران، روسای ادارات دولتی و معاونین و مدیران شهرداری منطقه ۵ برگزار شد، به مصوبات این دیدار اشاره کرد و گفت: مقرر شد شهرداری منطقه در خصوص موضوع پسماند، گزارش اجرای طرح MRF را ظرف ۱۰ روز آینده به فرمانداری و مجمع نمایندگان تهران ارسال و نیز در خصوص ساماندهی سطل‌های زباله با محوریت محله سازمان برنامه و محلات منطقه انجام و گزارش مربوطه را ظرف ۲۰ روز آینده به فرمانداری تهران و مجمع نمایندگان ارسال کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین مقرر شد شهرداری منطقه ۵ ظرف مدت یک هفته گزارش مربوطه به طرح جمع‌آوری و ساماندهی در خصوص مبارزه با حیوانات موذی، گزارش کاملی به فرمانداری و مجمع نمایندگان ارسال کند.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران افزود: با توجه به اعتراضات مردمی و وضعیت نابسامان خودروهای حمل اثاثیه در تقاطع بزرگراه باکری و آیت‌الله کاشانی و خیابان های همجوار مقرر شد معاونت ترافیکی شهرداری منطقه ۵، مطالعات مربوطه را جهت ساماندهی محل استقرار خودروها ظرف مدت یک ماه انجام و گزارش آن را همراه با زمان‌بندی اجرا تا پایان سال را به مجمع نمایندگان و فرمانداری تهران ارسال کند. ضمن اینکه در صورتی که براساس مطالعات انجام شده انجام پروژه‌ای با زمان‌بندی بیش از پایان سال ۱۴۰۱ مورد نظر و تایید قرار گرفت، شهرداری منطقه ۵ لازم است نسبت به یک طرح کوتاه مدت و موقت در کنار اجرای طرح اصلی برای رفع مشکلات مردم اقدام کند.

خضریان ادامه داد: خوشبختانه شهرداری منطقه ۵ در جهت ساماندهی پیاده روهای این منطقه اقدامات خوبی را آغاز کرده و طی سال گذشته ۲۲ کیلومتر ساماندهی مسیر عابران پیاده صورت پذیرفته که با عنایت به ضرورت ادامه این اقدامات مقرر شد در تا پایان سال جاری نیز مناسب سازی ۱۲ کیلومتر دیگر در دستور کار قرار بگیرد و گزارش کاملی از اقدامات سال گذشته و سال جاری نیز به فرمانداری و مجمع نمایندگان ارسال شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به نیاز محله سازمان برنامه شمالی جهت احداث مسجد، گفت: مقرر شد شهرداری منطقه ۵ با معتمدین محل که قصد احداث مسجد ۱۴ معصوم(ع) را در این محله دارند جهت تعیین محل احداث نشست مشترکی را در هفته جاری برگزار کند، همچنین ظرف یک ماه آینده محل ساخت مسجد را قطعی و گزارش آن را به مجمع نمایندگان و فرمانداری تهران اعلام کنند. ضمن اینکه در خصوص تأمین اعتبار ساخت مسجد نیز مربوطه نیز شهرداری منطقه ۵ و فرمانداری تهران متعهد به تامین بخشی از هزینه‌های احداث شدند.

وی اضافه کرد: همچنین با توجه به اعتراضات مردم پیرامون تامین فضای سبز برج‌های مسکونی مروارید غرب، مقرر شد جلسه‌ای ظرف یک هفته در مجلس از سوی مجمع نمایندگان با حضور معاونت شهرسازی و معماری شهرداری منطقه ۵ و نمایندگان این مجتمع پیرامون این موضوع برگزار شود تا در نهایت این موضوع جمع‌بندی و تدابیر لازم اتخاذ شود.

خضریان در ادامه در خصوص نحوه حل مشکل ساختمان و اراضی مسجد نظام مافی، عنوان کرد: با توجه به درخواست امام جماعت مسجد مبنی بر لزوم اصلاح نقشه بخش انتهایی مسجد، و با توجه به وجود طلب و بدهی جاری فی‌مابین شهرداری تهران و مسجد نظام مافی مقرر شد شهرداری منطقه ۵ در خصوص پرداخت عوارض نوسازی از طریق تهاتر طلب مسجد بابت اجاره زمین در گذشته به شرکت مترو و پرداخت بدهی عوارض نوسازی جهت صدور مجوز ساخت ظرف مدت یک هفته اقدام نماید و با توجه به قطعی بودن طلب مسجد، در صورتی که تهاتر به زمانی بیش از یک ماه نیاز داشت، شهرداری منطقه ۵ متعهد شد پس از یک ماه از محل بودجه فرهنگی، اعتبار آن را تأمین و رفع کند تا در آینده جابجایی محل اعتباری انجام و مسأله به صورت قانونی رفع شود.

عضو هیأت رئیسه مجمع نمایندگان استان تهران درباره حل معضل مشاغل مزاحم در انتهای محله شهرزیبا اظهار کرد: در این خصوص مقرر شد شهرداری موضوع آرای ماده ۱۰۰ را بررسی و ضمن ساماندهی، مشکلات منطقه از طریق انتقال صنف یا هرگونه ساماندهی تا پایان مهرماه ۱۴۰۱ صورت دهد و گزارش آن نیز ارائه شود.

وی افزود: همچنین با توجه به وضعیت خیابان‌های محله ۲۰۰ دستگاه که امکان تردد بصورت دوطرفه در آن نیست و زمینه بروز مشکلات متعددی را برای ساکنان فراهم کرده است، مقرر شد در خصوص ساماندهی ترافیکی، مطالعات مربوطه ظرف یک ماه آینده انجام و اقدامات مقتضی صورت بگیرد.

خضریان در ادامه با اشاره به معضل فاضلاب منطقه ۵ و درخواست‌های مردمی، افزود: در خصوص تکمیل پروژه فاضلاب منطقه ۵ با توجه به اینکه ۱۵ هزار مورد انشعاب تاکنون تحویل و ۴۵ هزار انشعاب باقی مانده است، مقرر شد تا پایان ۱۴۰۱ تعداد ۲۵ هزار انشعاب دیگر نیز تکمیل و مابقی نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ تحویل شود که لازم است شرکت آبفای منطقه ۳، گزارش پیشرفت پروژه را بصورت فصلی ارایه نماید.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران در پایان با اشاره به بروز مشکلات متعدد اهالی کن، گفت: موضوع طرح تفصیلی کن یکی از موضوعاتی است که می‌تواند عموم مشکلات این بخش را مرتفع نماید لذا مقرر شد این موضوع طی نشستی در فرمانداری تهران پیگیری شود. همچنین مقرر شد موضوع و مشکلات مربوط به انشعابات نیز با حضور دستگاه‌های مربوطه توسط فرمانداری بررسی و پیگیری و با لحاظ قوانین و مقررات مربوطه، طی گزارشی جمع بندی و ارائه شود.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد