سه شنبه 31 خرداد 1401 , 14:200 نظر
0+
0-
کد خبر: 798
| |

کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر رفع مشکلات مردم در حوزه پزشکی است/همه مشکلات را به دوش مجلس یازدهم و کمیسیون نیاندازید

کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر رفع مشکلات مردم در حوزه پزشکی است/همه مشکلات را به دوش مجلس یازدهم و کمیسیون نیاندازید

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس، گفت: کمیسیون پیگیر موضوع رفع مشکلات مردم در حوزه پزشکی است و کارکرد آن مشخص است در واقع آن جایی که دستگاه ها طرز کارشان دچار مشکل باشد ورود و براساس قوانین اقدام می کند.

علی خضریان در نشست علنی امروز (سه شنبه، 31 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 75 قانون اساسی، گفت: امروز در جلسه علنی مجلس شاهد این موضوع هستیم که افرادی با وجود داشتن سال ها مسئولیت اجرایی و سابقه قانونگذاری تمامی مشکلات را بردوش مجلس یازدهم و کمیسیون اصل 90 می اندازند. کمیسیونی که پیگیر موضوع رفع مشکلات مردم در حوزه پزشکی است در حالی که کارکرد کمیسیون اصل 90 مشخص است و آن جایی که دستگاه ها طرز کارشان دچار مشکل باشد ورود و براساس قوانین اقدام می کند.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمی شود برخی از قوانین و سیاست ها را پذیرفت و برخی دیگر را نپذیرفت، به عنوان مثال، براساس بند 5 ماده 2 سیاست های کلی سلامت باید ایران به جایگاه نخست در منطقه آسیای جنوب غربی در حوزه شاخص های سلامت برسد اما سوال این است با توجه به قوانین بالادستی و جاری مبنی بر افزایش ظرفیت پزشکی در مناطق محروم، چطور می توانیم سکوت کنیم در حالی که کمبود پزشک در مناطق محروم بیداد می کند.

وی افزود: طی 10 سال گذشته دانشگاه های دندانپزشکی از 18 به 63 رسیده اما مجموعه افرادی که پذیرش دندانپزشکی شده اند از حدود 2 هزار نفر به کمتر از 1500 نفر از سال 94 به سال 1400 رسیده لذا باید برای اصلاح این مهم تلاش کرد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تاکید کرد: آقایان پزشک در مجلس در حالی حرف از تخصص می زنند که در زمان تشکیل کمیسیون ویژه برجام عضو این کمیسیون شدند و جالب است امروز حرف از تخصص گرایی می زنند.

بنابراین گزارش علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده، گفت: طرز کار کمیسیون اصل 90 مجلس مشخص است اما چه بهتر که کمیسیون های تخصصی کار را با هم پیش ببرند، اکنون شما موضوع را فرمودید و دوستان هم نقطه نظر خودشان را گفتند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد