سه شنبه 30 فروردين 1401 , 18:000 نظر
0+
0-
کد خبر: 732
| |

ارائه طرحی کلی و مبهم برای شفافیت فرار از مطالبه بحق مردم است

ارائه طرحی کلی و مبهم برای شفافیت فرار از مطالبه بحق مردم است

در شرایطی که طرح شفافیت آرای نمایندگان معطل در دستور کار قرار گرفتن است، ارائه طرحی کلی و مبهم برای شفافیت، به نوعی فرار از مطالبه به‌حق مردم است.

علی خضریان نماینده تهران در مجلس، با انتقاد از موافقت مجلس با دوفوریت طرح شفافیت در قوای 3گانه گفت: درحالی که طرح شفافیت آرای نمایندگان به دنبال ایجاد ساز و کاری برای پاسخ به یک مطالبه اجتماعی در مجلس است، اقدام عده‌ای از نمایندگان برای خروج این طرح از دستور کار بررسی صحن آنهم  با شعار شفافیت برای قوای سه‌گانه به نوعی بی‌صداقتی با مردم است. 

وی با بیان اینکه بنده در مجلس به دوفوریت این طرح رای منفی دادم، خاطرنشان کرد: با عنایت به اصل 69  قانون اساسی  مجلس مکلف به انتشار علنی مذاکرات است و این مسئله را نباید با دیگر مباحث از جمله شفافیت در دیگر دستگاه‌های اجرایی خلط کند. 

نماینده تهران در مجلس با انتقاد از نادیده گرفتن تلاش‌های حدوداً دو ساله مجلس برای تصویب طرح شفافیت آرای نمایندگان در صحن خانه ملت، خاطرنشان کرد:  بیش از یکسال و نیم است طرح شفافیت آرای نمایندگان  به عنوان مطالبه‌ای مشخص و واضح از مجلس یازدهم، در پیچ و خم در دستور قرار گرفتن جلسات صحن گیر افتاده است با این حال شاهد آن هستیم که  به یکباره طرحی با ذکر یکسری حرف‌های کلی و مبهم، در کمتر از یک هفته از ثبت در قالب  دوفوریت به صحن مجلس می‌آید. 

خضریان عنوان کرد: به نظر می‌رسد برخی‌ها با در دستور کار قرار دادن سراسیمه این طرح دوفوریتی به دنبال آن هستند که از مطالبه به حق مردم به نوعی فرار کنند. 

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد