چهارشنبه 26 آبان 1400 , 18:100 نظر
0+
0-
کد خبر: 575
| |

معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس علیه جریان انقلاب عمل نموده است

معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس علیه جریان انقلاب عمل نموده است

زمان انتشار گزارش‌های معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس و ادبیات خاص آنها به خوبی نشان داد که این گزارش‌ها صرفا در راستای حمایت از روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه تهیه و منتشر شده است.

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری در نشست علنی امروز (چهارشنبه) پارلمان اظهار داشت: یکی از الزامات شرایط جنگ اقتصادی این است که مجلس با تصویب قوانین مناسب یا ارایه پیشنهادات درست و متکی بر مبانی انقلاب اسلامی جهت ریل‌گذاری مناسب اقدام نماید.

وی افزود: این مهم در کنار تلاش شبانه‌روزی نمایندگان مجلس نیازمند هماهنگی و باورمندی پژوهشگرانی است که در مرکز پژوهش‌های مجلس اقدام به تهیه گزارش‌های مختلف و پرداخت ایده‌های نمایندگان مجلس می‌کنند.

خضریان ادامه داد: معاونت اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس در ظاهرا شعارهای انقلابی‌گری می‌دهد، اما عملکرد برخی افراد کلیدی این معاونت در گذشته نشان داده است که مطابق میل حامیان وضع موجود و علیه جریان انقلاب عمل نموده است که نمونه‌ای از گزارشات سفارشی این معاونت علیه کاندیدای جریان انقلاب را از زبان آقای رئیسی در کتاب «روایت انتخاب دوازدهم» را برایتان می‌خوانم:

حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی در ادامه به تخلفات مجلس و رئیس این قوه پرداخته و اظهار می‌کند «آقای علی لاریجانی مرکز پژوهش‌های مجلس را مامور کرده بود تا جزواتی علیه من و آقای قالیباف یعنی کاندیداهای انقلابی آماده کند و پخش می‌کردند. این ورود مجلس به انتخابات بی‌سابقه بوده است. آقای علی لاریجانی به عنوان رئیس مجلس که باید در این قضیه بی‌طرف باشد، از موضع مجلس آمد و رسما طرفداری کرد که بعضی از بزرگان از مراجع به ایشان اعتراض کردند که شما چرا موضع‌گیری می‌کنید؟ چرا مجلس را پشت سر یک کاندیدا وارد می‌کنید؟ مگر انتخابات نیست؟ موضع‌گیری شخص آقای علی لاریجانی و موضع‌گیری ایشان در بسیج کردن مرکز پژوهش‌های مجلس برای این جزوات که داده آوردند که چند جزوه به دست خود من هم رسید که گویا اینها خودشان را موظف می‌دانند که در رابطه با هر موضعی که ما می‌گیریم یک جزوه منتشر کنند.»

وی تصریح کرد: متاسفانه این جزوات در قالب گزارش «پول پاشی در اقتصاد» به شماره مسلسل: ۱۵۳۶۶ در تاریخ : ۱۳۹۶/۲/۱۸ و یک روز بعد هم با گزارش منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها (یعنی ۱۰ روز قبل از انتخابات ۹۶) علیه ایده‌های اقتصادی آقایان قالیباف و رییسی نوشته شده است که یکی از نویسندگان گزارش، معاون فعلی اقتصادی مرکز پژوهش‌های مجلس است.

خضریان عنوان کرد: این درحالی بود که مرکز پژوهش‌ها هیچ گزارشی در مورد قراردادهای نفتیipc  ، fatf و برجام و واگذاری‌های فساد خیز منتشر نمی‌کرد. و کاملا سکوت کرده بود تا فضای منفی بر ضد دولت یازدهم تشدید نشود. اما همزمان با اوج‌گیری فضای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ و توجه خاص نامزدهای مقخالف دولت آقایان رییسی و قالیباف به نقد عملکرد دولت در زمینه یارانه‌ها و تاکید بر ضرورت افزایش یارانه نقدی برای سه دهک ضعیف با انتقاد شدید مقامات دولتی مواجه شد، مرکز پژوهش‌های مجلس رسما به نفع دولت آقای روحانی وارد عمل شد و دو گزارش درباره این موضوع منتشر کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه بیان کرد:‌ زمان انتشار این گزارش‌ها و ادبیات خاص آنها یعنی استفاده از واژه‌هایی مانند «پول پاشی»، «سیاست عوام‌گرایانه»، «توزیع هلیکوپتری» در گزارش اول در کنار تخریب شدید و «مطلق» یارانه نقدی در کنار دفاع «کامل» از عملکرد دولت یازدهم در استفاده از منابع حاصل از اصلاح قیمت انرژی در گزارش دوم مرکز پژوهش‌های مجلس به خوبی نشان داد که این گزارش‌ها صرفا در راستای حمایت از روحانی در انتخابات ۲۹ اردیبهشت‌ماه تهیه و منتشر شده است.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد