یکشنبه 24 مرداد 1400 , 14:000 نظر
0+
0-
کد خبر: 497
| |

خضریان در تشریح جلسه کمیسیون اصل ۹۰ با «باغگلی»:

مشکل معیشتی فرهنگیان حل شود/ ضرورت پیگیری عدالت آموزشی

مشکل معیشتی فرهنگیان حل شود/ ضرورت پیگیری عدالت آموزشی

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: اعضای این کمیسیون در جلسه با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش تاکید کردند که باید مشکلات معیشتی فرهنگیان حل و فصل شود.

علی خضریان با اشاره به نشست امروز صبح (یکشنبه ۲۴ مردادماه) کمیسیون اصل ۹۰ ، گفت: برنامه وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش و ورزش و جوانان در دستور کار بود که در بخش اول حسین باغگلی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش دیدگاه‌های خود را بیان کرد.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: اعضای کمیسیون بر تعلیم و تربیت به عنوان غایت نظام جمهوری اسلامی تاکید کردند و بیان شد که تعلیم و تربیت رسمی و عمومی از کلیدی‌ترین مولفه‌ها برای بقا و تقویت جمهوری اسلامی و فرصتی برای تمرین جمهوریت کشور محسوب می‌شود و به عنوان مهمترین نهاد تربیت نیروی انسانی و مولد سرمایه‌ی اجتماعی و مهمترین نهاد برای تحول فرهنگی و اجتماعی جامعه محسوب می‌شود که گستره‌ی مهدکودک و پیش دبستانی تا دانشگاه را به عنوان امر حاکمیتی در بر می‌گیرد و باید برنامه‌های دقیقی برای این ظرفیت‌ها ارائه شود تا در صورت کسب رای اعتماد از مجلس، کمیسیون اصل ۹۰ بتواند نظارت دقیقی بر تحقق اهداف و برنامه‌ها داشته باشد.
وی اظهارداشت: در این نشست همچنین بر اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تحقق اهداف کلان و عملیاتی کردن آن تاکید شد که وزیر پیشنهادی نیز در این زمینه هم‌نظر بود.
این نماینده مجلس بیان کرد: از جمله موضوعاتی که مورد دغدغه نمایندگان در کمیسیون اصل ۹۰ بود تقویت کیفیت و عدالت آموزش و پرورشی در مدارس دولتی است. بر این مبنا که باید حق آموزش رایگان برای هموطنان، فرزندان و آینده‌سازان کشور در مستضعف‌ترین مناطق کشور تقویت و گسترش دهیم، طبق نمودارها و آمارها از کنکور سنوات گذشته حاکی از آن است که در حوزه عدالت آموزشی موفق عمل نکرده‌ایم؛ از این رو تاکید شد وزیر پیشنهادی باید به برنامه‌های خود را ارائه کند.
خضریان افزود: در حوزه آموزش، بر آموزش تحول محور و تعقل محور به جای آموزش تلنباری و افزایش به حفظیات غیرکاربردی برای دانش آموزان تاکید شد. همچنین بیان شد این مهم با تامین معشیت معلمان و فرهنگیان گره خورده است و نمی‌توانیم تحولات در آموزش و پرورش را بدون نگاه دقیق به رفع مشکلات فرهنگیان رقم بزنیم.
این نماینده مجلس اظهار داشت: زمانی می‌توانیم آموزش و پرورش را به این سو سوق دهیم که مسائل اولیه فرهنگیان و معلمان را رفع کنیم، تمام این دغدغه‌ها و نکات به وزیر پیشنهادی انتقال داده شد تا او برنامه مکتوب خود را در زمینه اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان به کمیسیون ارسال کند.
وی با اشاره به حضور سیدحمید سجادی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان در بخش دوم جلسه کمیسیون اصل ۹۰ گفت: در این نشست ضمن تاکید بر موضوع ورزش به عنوان یکی از ظرفیت‌هایی که می‌تواند سلامت و نشاط اجتماعی را تامین کند و روحیه خودباوری را در جوان زنده کند، یادآور شد آنچه متاسفانه طی سال‌های اخیر مغفول مانده است، وظایف این وزارتخانه در حوزه جوانان است.
خضریان گفت: باید در حوزه جوانان، ابعاد مختلف نیازها، اقدامات و ظرفیت‌ها فراهم شود، همچنین تسهیلاتی برای ازدواج جوانان اختصاص یابد. از سوی دیگر از آنجایی که وزارت ورزش و جوانان در کنار وزراتخانه‌های آموزش و پروش و علوم، تحقیقات و فناوری در حوزه تحول در خط زندگی آینده و آموزش جوانان نقش موثری دارد، عدم وجود برنامه در این حوزه را باعث آسیب‌های جدی به کشور دانسته‌ایم.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عصر امروز نشست اعضای کمیسیون با سایر وزرا ادامه دارد، اظهار داشت: اعضای کمیسیون معتقدند وزیر پیشنهادی وزرش و جوانان برنامه‌های دقیق‌تری ارائه کند تا بتوانیم ظرفیت ارتقا هویتی دینی، انقلابی و ملی جوانان در کشور را ارزیابی کنیم تا وزارتخانه به هدف اصلی خود میل پیدا کند.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد