دوشنبه 24 خرداد 1400 , 16:420 نظر
0+
0-
کد خبر: 441
| |

فیلم | حکمرانی عادلانه و تقابل با سرمایه‌داری آدم‌خوار

فیلم | حکمرانی عادلانه و تقابل با سرمایه‌داری آدم‌خوار

‏در نطق میان دستور نشست علنی ⁧‫مجلس‬⁩ با تاکید بر اینکه ⁧‫عدالت‬⁩ یکی از عوامل بقا و اجزای هویت‌بخش ⁧‫انقلاب اسلامی‬⁩ است، یکی از ماموریت‌های اصلی همه دلبستگان نظام اسلامی را جهاد به منظور اقامه عدالت در شکل نظری و عملی با حاکم کردن معیارها و کنار زدن رفاقت‌ها و جناح‌بندی‌های سیاسی دانستم.
‏حل مسایل امروز کشور در گرو ⁧‫حکمرانی عادلانه‬⁩ است تا همه فعالیت‌ها اعم از ⁧‫شفافیت‬⁩ و رفع تعارض منافع معنا پیدا کنند؛ یعنی تقابل با یک ⁧‫سرمایه داری آدم خوار‬⁩ که جدا از شفافیت، کارآمدی و حتی مبارزه با فساد یک بستر دارد و آن مبارزه با محکم شدن و بتنی شدن یک طبقه ثروتمند و قدرتمند است.
‏وقتی طبقه ثروت و قدرت شروع به پاسکاری منابع عمومی از طریق قواعد بازی و قوانین بین خود می‌کند، بستر حکمرانی ناعادلانه و تکنوکراتیک فراهم می‌شود؛و به تعبیر قرآن «دُولَةً بَیْنَ الْأَغْنیاء» یا همان ⁧‫طبقه برنده‬⁩ مبنای اصلی سرمایه‌داری هار می‌شود و همه چیز را به نفع خود مصادره می‌کند.
‏در ⁧‫دولت روحانی‬⁩ تنها در شاخص توزیع درآمد و در حالیکه در دولت گذشته ۱۳/۷ درصد کاهش پیدا کرده بود، ۹/۱ درصد زیادتر شد و در حالیکه در این دولت پایه پولی در کشور ۳۶۵هزار میلیارد تومان بیشتر شد و ⁧‫بانک مرکزی‬⁩ ۷ برابر کل اعتبار مسکن مهر پول چاپ کرده است، اما عموم ⁧‫مردم‬⁩ فقیرتر شدند!
‏فشار بر ۲۰میلیون بد مسکن، ۱۴میلیون کارگر فاقد امنیت شغلی و بی‌عدالتی در نظام اداری قابل ادامه نیست؛ انقلابی‌گری امروز ایستادن مقابل مافیاست، باید نشان دهیم که ⁧‫مجلس انقلابی‬⁩ مجلس پابرهنه‌ها و مقابل دولت اغنیاست تا با شکستن ساختار سرمایه‌داری، انقلاب امام ⁧‫مستضعفان‬⁩ را به پیش ببریم.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد