جمعه 17 ارديبهشت 1400 , 18:000 نظر
0+
0-
کد خبر: 419
| |

زوال قطعی اسراییل

زوال قطعی اسراییل

براساس آمار مرکز آمار رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۹ تاکنون روند خروج یهودیان از فلسطین معکوس شده است. و تعداد کسانی که از فلسطین اشغالی خارج شده و بازنگشته‌اند از تعداد کسانی که وارد شده‌اند یا خارج شده و بازگشته‌اند بیشتر شده است.

اینکه ⁧‫رهبر انقلاب‬⁩ قاطعانه از آغاز حرکت نزولی و رو به زوال رژیم صهیونیستی سخن می‌گوید که وقفه نیز نخواهد داشت؛ جدای از ⁧‫وعده صادق‬⁩ قرآن که می‌فرماید: «وَ لِیُمَحِّصَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ یَمْحَقَ الْکافِرِینَ»، دارای زمینه‌های اجتماعی قابل فهم و ارزیابی در علوم انسانی است.
‏یکی از اصلی‌ترین معضلات اجتماعی رژیم صهیونیستی با تشکیل یک ⁧‫دولت بدون ملت‬⁩ در سرزمین ⁧‫فلسطین‬⁩، مسیٔله‌ی ⁧‫جمعیت‬⁩ است که همچنان با وجود مهاجرت یهودیان و کشتار فلسطینیان، طبق آمار جمعیت و ضریب رشد، جمعیت فلسطینی‌ها خود به خود رژیم صهیونیستی را به زوال خواهد رساند.
‏نگاهی به اعداد و ارقام جمعیت، این واقعیت را محسوس‌تر می‌کند. طبق گزارش مرکز آمار رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۱۷ جمعیت سرزمین‌های اشغالی (بدون کرانه‌ی باختری و نوار غزه) حدود ۸میلیون نفر بوده است که از این تعداد حدود ۲میلیون نفر فلسطینی و ۶میلیون نفر یهودی هستند.
‏ضمن اینکه قریب ۲میلیون نفر در غزه و ۳میلیون نفر در کرانه‌ی باختری حضور دارند. این جمعیت به اضافه ۲میلیون نفر فلسطینی‌های ۱۹۴۸ به ۷میلیون نفر می‌رسند که با ۶میلیون فلسطینی ساکن در کشورهای همسایه، حدود ۱۳میلیون نفر می‌باشند و در حال حاضر در مجموع از ۶میلیون نفر یهودیان بیشتر هستند.
‏همچنین براساس آمار مرکز آمار رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۹ تاکنون روند خروج یهودیان از فلسطین معکوس شده است. و تعداد کسانی که از فلسطین اشغالی خارج شده و بازنگشته‌اند از تعداد کسانی که وارد شده‌اند یا خارج شده و بازگشته‌اند بیشتر شده است.
‏نکته مهم‌تر اینکه ضریب رشد جمعیت فلسطینی نزدیک ۴درصد و رشد جمعیت یهودیان این منطقه کمتر از ۲درصد است. ناگفته پیداست که بدون هر اقدام نظامی علیه این ⁧‫پادگان تروریستی‬⁩، در وضعیت طبیعی و براساس جمعیت نیز ⁧‫اسرایٔیل سال ۲۰۴۰ را نخواهد دید‬⁩.
‏در کنار معضل جمعیت، یکی از مشکلات اساسی صهیونیست‌ها تعدد قومیت‌های مختلف است که موجب شده فرهنگ‌های مختلف با سلیقه‌های متناقض و متضاد در کنار هم قرار گیرند. این مسیٔله مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مختلفی را بر صهیونیست‌ها بار کرده است.
‏یهودیانی که از ۱۰۰ قومیت به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده‌اند و فقط در یهودی بودن با هم اشتراک دارند، طبیعتا در سایر امور بین آن‌ها اختلاف است و تلاش می‌کنند هویت‌های خود را حفظ کنند. این تلاش برای حفظ هویت تبدیل به معضلی جدی جهت ایجاد یک هویت ملی برای استمرار زیست اجتماعی خواهد شد.
ضمن اینکه در سرزمینی که بیش از ۱۰۰ قومیت حضور دارند، درگیری‌های اجتماعی نیز به همان میزان افزایش می‌یابد. این واقعیت زمانی که با نگاه نژادپرستانه صهیونیست‌ها ترکیب می‌شود، به اختلافاتی ناپایان بدل می‌شود؛ تا آنجا که می‌توان ⁧‫زوال اسرائیل‬⁩ توسط خود یهودیان را مشاهده کرد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد