سه شنبه 24 فروردين 1400 , 14:560 نظر
0+
0-
کد خبر: 406
| |

حادثه نطنز نتیجه از سر گرفتن مذاکرات هسته‌ای است

حادثه نطنز نتیجه از سر گرفتن مذاکرات هسته‌ای است

علی خضریان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حادثه نطنز نتیجه این بود که دولت به جای اینکه به قانون راهبردی لغو تحریم ها عمل کند، مجدداً کشور را معطل مذاکره کرد.

علی خضریان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: متاسفانه در هفته ای که گذشت شاهد خرابکاری در نیروگاه هسته ای نطنز بودیم که این حادثه نتیجه اتفاقاتی است که بعد از شهادت شهید فخری زاده رخ داد و دولت به جای اینکه به قانون راهبردی لغو تحریم ها عمل کند، مجدداً کشور را معطل مذاکره کرد.

وی بیان کرد: دولت ادعا می کند اگر ما به این ترورها و خرابکاری ها پاسخ دهیم، مذاکرات و راه های دیپلماتیک برای کاهش یا از بین بردن تحریم ها از دست می رود و این اتفاقات خواسته رژیم صهیونیستی بوده تا مذاکرات را برهم زده و مانع کاهش و یا لغو تحریم ها شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فرض می کنیم این ادعا و تحلیل شما در این خصوص صحیح باشد و در مذاکرات اخیر همه تحریم ها لغو شوند و در یک حد حداکثری آمریکایی ها، اروپایی ها و گروه ۱+۴ به ما اجازه دهند که همه اقدامات بانکی را از سر بگیریم و تنها یک شرط بگذارند مبنی بر اینکه در مقابل اتفاقات تروریستی و خرابکارانه حق شلیک حتی یک گلوله هم نداشته باشیم. قطعا وجود چنین شرطی، خارج از عقل است که برای رسیدن به آن فرض رویایی، حیثیت و موجودیت جمهوری اسلامی ایران به خطر بیفتد.

خضریان با بیان اینکه در رابطه با موضوعات مذکور باید در مجلس جلسه ای گذاشته شود و موضوعات به صورت جدی بررسی شوند، گفت: انتظار داشتم امروز در صحن مجلس، گزارش کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه نطنز قرائت  و در این خصوص بحث می‌شد.

وی بیان کرد: ما امروز دعوایمان با جریان غربگرا نیست، بلکه جریان غرب در مقابل انقلاب ایستاده است و باید مانع ایجاد مشکل برای ظرفیت های باقیمانده کشورمان شویم.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: سیاست نظام پیرامون مذاکرات کاملا مشخص است و همه اتفاقات باید مبتنی بر عمل در برابر عمل باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اگر دشمنان شیطنت کنند و بخواهند با از بین بردن زیرساخت های هسته ای، سر میز مذاکره به نفع خودشان از ما امتیاز بگیرند، اصل مذاکره زیر سوال است. البته فارغ از اینکه مجوز قانونی برای مذاکره دارند یا خیر چرا که داشتن مجوز قانونی هم حداقل برای مجلس مورد سوال بوده و دولت باید به این موضوعات توجه کند که البته بنای توجه هم ندارد.

دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد